One More Thing » Community » Forum » Mac Software » Mac Apps (Overige) » MacOS crash in combinatie met Adobe CC

MacOS crash in combinatie met Adobe CC

Profielfoto van Axel

Axel 5 maanden geleden #

Goedenavond,

Sinds een aantal weken kamp ik (na reparatie) met een aantal problemen met mijn Macbook Pro Retina 13 inch (Early 2015) die momenteel draait op MacOS Sierra 10.12.4. De laptop is onlangs voor reparatie bij een gecertificeerde reparateur geweest. Er is een interne kabel vervangen die met de toetsenbord en trackpad te maken heeft.

Sinds (naar mijn gevoel) die reparatie ben ik al een aantal problemen tegengekomen. Het eerste probleem was het herhaaldelijk crashen van de grafische prestaties van mijn laptop. Ik heb nog niet vast kunnen stellen of dit probleem hard- of softwarematig was, het probleem heeft zich ook al twee weken niet voorgedaan.

Ongeveer tegelijkertijd met het vorige probleem is dit probleem ontstaan:
Soms als ik aan het werk ben (ik heb erg sterk het idee dat dit alleen is als ik met Adobe-apps werk) loopt mijn macbook vast en is alles bevroren. Als ik muziek aan het luisteren ben hoor ik ong. iedere seconde het laatste korte stukje van voor de ‘crash’. Beeld loopt vast, trackpad geeft geen haptische feedback meer, en het laad-icoontje is altijd in beeld (dit draait natuurlijk niet meer). Als ik mijn macbook uit en aan zet is het probleem opgelost.
Als ik een tweede scherm ingeplugd heb, wat vaak zo is, detecteert mijn laptop dit niet als ik de HDMI erin laat zitten tijdens het opstarten. Dit gebeurd pas na een aantal keer uit-en-in pluggen.

Ik heb Apple Diagnostics al meerdere keren gerund en hier komt geen resultaat uit. Ik heb het Adobe CC-pakket aangeschaft en alle apps hierin zijn up to date.

Kan iemand mij helpen?

Groet, Axel

Profielfoto van Night

Night [moderator] 5 maanden geleden #

En de update naar 10.12.5 maakt geen verschil?

Profielfoto van Axel

Axel 5 maanden geleden #

We zullen zien, ik ga hem nu installeren

Profielfoto van koen

koen 5 maanden geleden #

Heb je al contact opgenomen met die reparateur?

Over dit topic

Gestart 5 maanden geleden door Axel

Laatste reactie door koen

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?