11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Torz

Macos 7 en Macos X in een netwerk?

Ik heb een apple classic met OS 7.0.1 aangesloten in mijn netwerk. Met OS9(kiezer/chooser) zie ik nu de schijf in een andere computer ,kan hem op het bureaublad mounten en heb ik toegang.
    Met OSX zie ik hem ook ,ik kan connecten, maar hij mount niet in mijn OSX computer.
    Kan dat eigenlijk wel??? En hoe??
    Ik heb al aardig wat gezocht en gelezen op het web (o.a system 6),maar een oplossing heb ik nog niet gevonden.

Bijdrager
    rorooke

Ben maar aan het proberen he maar is er in systeem 7 geen Appletalk en samengebruik regelpaneel?
    Ik dacht van wel toch…

Bijdrager
    Torz

Ja , dat is er maar dat is allemaal al ingesteld, daardoor heb ik ook verbinding met OS9.
    Appletalk werkt en sharing is gestart.

Bijdrager
    Deskman

Staat appletalk op OSX wel aan? Anders gebruikt OSX (as far as I know) voor alle netwerkactiviteiten uitsluitend TCP/IP

En let op dat OS7 nog geen HFS+ geformateerde schijven kan lezen

Bijdrager
    Toon.B

geen oplossing ; wel een hart onder de riem :

enkele jaren geleden is het mij gelukt om vanuit OSX 10.1 op een G4, via een OS9 Performa met AppleTalkBridge(?)-regelpaneel/extension een ‘antieke’ PowerBook 180 met OS7.5.3 op de desktop te krijgen die geen ethernet-kaart had/heeft…

…dat doet vermoeden dat hetgeen jij wilt doen toch mogelijk zou moeten zijn…

…ik kan het echter niet voor je testen, want de Performa heeft inmiddels de geest gegeven en ik heb geen idee hoe ik hardware-matig een netwerkverbinding tussen de G4 en die ‘antieke’ PowerBook kan maken…

Succes !!
    Toon.B

Bijdrager
    Torz

Hardware matig gebruik ik een een asante localtalk naar ethernet converter. Het lijkt er meer op dat macosx de schijf van de classic niet kan lezen. En 9 wel!
    Wat deskman zegt klopt os7 kan geen HFS+ lezen. de verbinding kan alleen een kant uit. Van modern naar oud. Toch vreemd dat 9 wel de schijf kan lezen en 10 niet. Die 9 schijf is ook HFS+ overigens.

Bijdrager
    Torz

Inmiddels weet ik dat het met 7.0.1 niet kan.:| :( :(

Bijdrager
    macpro

Ik heb net nog 7.6 geïnstalleerd om het te proberen.
    Maar die kan alleen maar met AppleTalk overweg.
    Filesharing via TCP/IP heeft die nog niet.

Vanaf de 7.6 bak worden OS X machines niet gezien.
    En de OS X machines zien de 7.6 bak niet.

AppleTalk onder OS X staat aan.

Bijdrager
    Torz

Misschien heb je een nieuwere versie van Appletalk nodig.Ik weet niet wat erin 7.6 zit?
    3.0.2??? Die zou het kunnen doen.En nieuwere versie van Mactcp.

Bijdrager
    macpro

Onder 7.6 zit:
    – AppleTalk N1-1.1 (regelpaneel)
    – TCP/IP N2-1.1.1 (regelpaneel)
    – OpenTransport N1-1.1.1 (extensies)

Bijdrager
    Torz

Hmmm lijken me oude regelpanelen. Gebruik zelf MacTCp 2.04 in 7.1 en Appletalk 3.0.2.Zitten volgens mij niet standaard in 7.1.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.