5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    NLspy

macOS 10.14.1 wilt niet installeren (opgelost)

Sinds gisteren, via een USB installer, macOS Mojave op mijn MBPr mid 2015 gekregen, op een ene van een manier wilde Mojave ook niet geïnstalleerd worden op de via de App Store, wat er dan gebeurde is dat mijn Macbook wilde herstarten, waarbij ik daarna het beeld kreeg dat er een probleem was met herstarten. Met de USB installer is het me uiteindelijk wel gelukt. Maar nu gebeurd hetzelfde met de update naar 10.14.1.

Heeft iemand tips?! Kan ik met 10.14.1 ook een USB installer maken?

Ik kwam gisteren deze link nog tegen met een DMG van de update

https://support.apple.com/kb/DL1981?locale=en_GB

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 week geleden door  NLspy.

Bijdrager
    nnsa

Je kunt van 10.14.1 op dezelfde manier een installer maken dan van 10.14.

Ga naar de App store, zoek op Mojave en download dit bestand. Als de download klaar is en de installatie gaat beginnen, breek deze dan af. Daarna staat de installer in je map Programma’s.

Hier een beknopte handleiding:

Opstartschijf met installatie macOS Mojave

Download macOS Mojave uit de Mac App Store.

Tijdens het downloaden heb je tijd om de usb-stick of externe schijf te formatteren en hernoemen. Open ‘Schijfhulpprogramma’, selecteer de usb-stick of schijf en wis deze met de structuur ‘Mac OS Uitgebreid (journaled)’ en de naam ‘Mojave ’ (zonder aanhalingstekens).

Klaar met downloaden? Sluit de geopende installatie. De installatie van macOS Mojave is nu opgeslagen in de map Programma’s (Applications).

Open Terminal en voer onderstaande opdracht uit (zonder het getal aan het begin uiteraard. De gemakkelijkste methode is om het commando te kopiëren (Cmd+C) en het in Terminal te plakken (Cmd+V):

sudo /Applications/Install\ macOS\ Mojave.app/Contents/Resources/createinstallmedia –volume /Volumes/Mojave –nointeraction

Druk op Enter en voer je wachtwoord in. Je ziet dit wachtwoord niet verschijnen, maar typ stug door en druk op Enter.

Pak daarna een kop koffie, want dit proces kan even duren. Pas als je ‘Install media now available …’ ziet staan, ben je klaar en kun je Terminal afsluiten.

Klaar? Je usb-stick of externe harde schijf is nu een opstartschijf met de installatie van macOS Mojave. Herstart de Mac en houd de Option-knop ingedrukt. De opstartschijf die je gemaakt hebt, verschijnt dan naast de harde schijf (of schijven) in beeld.

Indien je een schone installatie van macOS Mojave wilt uitvoeren, selecteer dan de opstartschijf en kies vervolgens voor ‘Schijfhulpprogramma’. Vanuit hier kun je je harde schijf wissen (let erop dat je een back-up hebt gemaakt!) en vervolgens de installatie van macOS Mojave uitvoeren. Nadat het eerste deel van de installatie afgelopen is, start je Mac opnieuw op. Dan volgt het tweede deel van de installatie, daarna begint de eerste configuratie van je schone installatie.

Succes.

Bijdrager
    NLspy

Bedankt, dat ben ik toevallig nu aan het doen, gisteren wilde 10.14.1 niet installeren als ik het via de appstore downloaden, nu opeens wel. Dus hoogstwaarschijnlijk opgelost.

Bijdrager
    Stirf

En de update doen via Systeemvoorkeuren?

Bijdrager
    NLspy

Het is geinstalleerd, via systeemvoorkeuren werkte niet en gisteren werkte het ook niet via de mac app store, dat was het hele punt, vandaag lukte het installeren via de mac appstore opeens wel. Maar bedankt voor het meedenken

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.