6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    Alexander Henket

macOS 10.13.1 versie 5 — Crack Attack?

Ik kreeg net de macOS 10.13.1 update (versie 5) geïnstalleerd. Apple is relatief scheutig met informatie over wat erin zit, maar de twee links naar de updates aan het einde leiden naar niets. Is nu het WPA2 probleem ook bekend als crack attack opgelost of niet?

De macOS High Sierra 10.13.1-update verbetert de beveiliging, stabiliteit en betrouwbaarheid van je Mac wordt aanbevolen voor alle gebruikers.

Deze update:

• Voegt ondersteuning toe voor 70 nieuwe emoji, waaronder soorten voedsel, dieren, mythische wezens, kledingopties, expressievere smileygezichten en genderneutrale figuurtjes
    • Verhelpt een probleem waarbij Bluetooth niet beschikbaar was tijdens transacties met Apple Pay
    • Verhelpt de betrouwbaarheid van Microsoft Exchange-berichtensynchronisatie in Mail
    • Verhelpt een probleem waarbij Spotlight geen toetsenbord-invoer accepteert

Meer informatie over deze update vind je op: https://support.apple.com/nl-nl/HT208177
    Informatie over de beveiligingsaspecten van deze update vind je op deze webpagina: https://support.apple.com/nl-nl/HT201222

Bijdrager
    McPim

Ja.

‘The update includes a fix for a serious vulnerability in the WPA2 Wi-Fi standard that protects many modern Wi-Fi networks.’

Moderator
    Night

Ik vraag me af of deze ‘crack attack’ patch ook als security update komt voor andere versies van Mac OS.

Bijdrager
    Ome Kor

Meestal krijgen twee eerdere versies van macOS nog steeds veiligheidsupdates, het zou me tegenvallen als mijn iMac met El Capitan geen update krijgt. Gelukkig hangt die met een draadje aan mijn netwerk.

• Deze reactie is gewijzigd 8 maanden, 3 weken geleden door  Ome Kor.

Bijdrager
    csteelooper
    Ome op 28 oktober 2017

Meestal krijg twee eerdere versies van macOS nog steeds veiligheidsupdates, het zou me tegenvallen als mijn iMac met El Capitan geen update krijgt. Gelukkig hangt die met een draadje aan mijn netwerk.

Hier Sierra. Maar eveneens met draad aan netwerk, dus ook geen probleem…

Bijdrager
    Ome Kor

Yes, er is nu een veiligheidsupdate voor El Capitan. Ook een nieuwe versie van Safari.

• Deze reactie is gewijzigd 8 maanden, 3 weken geleden door  Ome Kor.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.