30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 39)
  • Q:
    Bijdrager
    LEXY

Macned.nl en MacOSX.nl fusie: POLL

Het was een grap, maar volgens een aantal een goed idee, dus:

Hoe sta jij tegenover een eventuele fusie van de fora van MacNed.nl en MacOSX.nl?
    [size=18:687f03ad6b][/size:687f03ad6b]

Bijdrager
    Turbanus

Ik mis nog wat opties…….:?

Bijdrager
    jspr

Voor mij hoeft het nog steeds niet;)

Bijdrager
    Maced.2
    ”jspr”

Voor mij hoeft het nog steeds niet;)

juist :sealed:

Bijdrager
    LEXY

Ja Turb, het is misschien wat kort door de bocht.
    Ik zelf zou het doodzonde vinden als de huidige fora zouden worden gewist en er met een schone lei begonnen zou worden.
    Als alle inhoud en forumnamen zouden kunnen worden samengevoegd, zou ik er geen bezwaar tegen hebben. Maar volgens mij is dat technisch niet haalbaar?!

Bijdrager
    Lucas Raggers

Het was een grap. Er wordt dus niks gewist. En ook niet samengevoegd.

Moderator
    unSOUND

Misschien even de openings-post lezen Lucas ? :|

Hij weet dat het een grap is, de vraag gaat er echter op verder…

Bijdrager
    LEXY

Gelukkig maar Lucas. Maar na alle heftige reacties op de grap, is het denk ik wel prettig om even helder te krijgen hoe ‘wij’ er nou echt over denken met z’n allen hier.

Bijdrager
    botoo

Imho zou het bijzonder fraai zijn als alle grote nederlandse Apple communities samen zouden werken. Geen haalbaar doel denk ik, maar wat meer samenwerking moet toch mogelijk zijn?

Bijdrager
    Steff

Als het 1 grote gezellige community kan zijn is het geen slecht idee. Zo niet lekker laten zoals het is en wellicht op 1 April 2008 eens een kijkje nemen bij de buren.

Bijdrager
    botoo
    ”LEXY”

Maar na alle heftige reacties op de grap, is het denk ik wel prettig om even helder te krijgen hoe ‘wij’ er nou echt over denken met z’n allen hier.

En nu maar hopen dat een groot deel van die 2500 aanmelders hier kunnen reageren anders zou je bijna denken dat het overgrote deel MacNed users zijn geweest . . .;)

Inactief
    Anoniem
    ”Kriska”

Als het 1 grote gezellige community kan zijn is het geen slecht idee. Zo niet lekker laten zoals het is en wellicht op 1 April 2008 eens een kijkje nemen bij de buren.

Ik hoor bijna de tune van “De grootste familie van Nederland” al:wink:

Bijdrager
    DarkRaverNL

Samenvoegen = Veel gebruikers = Meer rommel = Meer rotte appels = Meer moderators nodig = Sneller server nodig.

Kortom: Samenvoegen? Nee.

Bijdrager
    lammmetak

ik ben er wel voor . hoe meer zielen hoe meer vreeugd. Hoewel het jammer is dat dan alles leeg moet zou een schone lij wel voordelen hebben. Men zou dan ook wat meer faqs kunnen aanmaken met de huidige topics. verder zou je de oude read only kunnen houden. dan maak je in een jaar tijd alle faqs en eventueel de dingen die je van de oude wil hebben.
    na een jaar kan de oude weg en heb je een mooie nieuwe community met de hulp van de oude. daarvoor heb je wel wat vrijwilligers nodig en ik wil er wel een van zijn.

Bijdrager
    1973

Voor mij hoeft het niet. Ik ben tevreden. Was ook blij dat ‘Appleforums’ een 1 april grap was.

Bijdrager
    Doede

Mij spreekt ’t idee van 1 groot forum wel aan. Wat ik wel belangrijk vind, is dat beide sites een eigen gezicht houden. Wat nog belangrijker is, is dat de afzonderlijke sites zich nog wel blijven onderscheiden van elkaar! Anders wordt het 1 grote mengelmoes. Zijn er voldoende verschillen tussen MacNED en MaxOSX.nl?

Is het technisch mogelijk een proefballon op te laten?

Bijdrager
    Oppie
    ”LEXY”

Het was een grap, maar volgens een aantal een goed idee, dus: ….

Ik denk dat het iets anders ligt; het forum van MacNed voegt weinig toe aan MacOSX.nl/forum. Dat MN forum is toch al op sterven na dood, en enige tijd geleden hebben de beheerders aangegeven te willen stoppen met het forum (maar hiernaar zoekend zie ik dat ze toch doorgaan: klik).
    Ik denk dat die reacties vooral kwamen van mensen die zitten te wachten, nee smachten naar nieuwe ontwikkelingen op dit eens zo mooie forum. die het ‘op zijn beloop’ laten van dit forum langzamerhand spuugzat zijn; die daardoor vele waardevolle en kundige gebruikers hebben zien weglopen, en in plaats daarvan vele ‘schreeuwertjes’ hebben zien binnenkomen. Misschien is dat wel de achtergrond van de vele reacties…

En voor iemand roept dat ik dit uit ‘zelfverdediging’ zeg: ik had me niet ingeschreven. Maar dat komt meer omdat ik geen reet geloof van welke ontwikkeling hier dan ook, wat helaas dus weer waar bleek…

Bijdrager
    PietjePuk
    ”Doede”

Is het technisch mogelijk een proefballon op te laten?

Aangezien de zoekfunctie nog niet hersteld kan worden, verre van MacOSX 2.0 gelanceerd dan is er zeker geen tijd voor zoiets.

Bijdrager
    iJoost

Er zit waarde in diversiteit. Het lijkt me belangrijk om dat niet alleen te accepteren maar om er blij mee te zijn of zelfs om het te bevorderen.

Bijdrager
    jspr

Elk forum heeft zijn eigen karakter, en ik denk niet dat je al die karakters bij elkaar kan gooien en dan te denken dat het one happy family wordt, ook al sta je voor het zelfde standpunt.

Bijdrager
    Doede

Happy family of niet, een site moet wel wat te bieden hebben voor de gebruikers. Voor mij is dat op MacOSX.nl met name het forum. Voor nieuwtjes surf ik elders. MacNED’s forum ken ik nauwelijks, maar als ik Lexy geloof, is daar helaas niet veel te beleven. Een gezamenlijk forum, waarbij MacNED en MacOSX.nl zich op de voorpagina van elkaar onderscheiden, zou m.i. goed kunnen. Maar zoiets moet je wel goed uitwerken.

Bijdrager
    aerosoul

Samenvoegen = Veel gebruikers = Meer rommel = Meer rotte appels = Meer moderators nodig = Sneller server nodig.

Veel gebruikers: Beter toch? Meer gebruikers, meer posts meer informatie, meer discussie

Meer rommel: Zie meer moderators

Meer rotte appels: leuke woordspeling.. maar zie meer moderators

Meer moderators nodig: Die zijn er dan toch ook? En die kunnen nog meer doen ook.. wat is je punt?

Sneller server nodig: Why? Een website kan makkelijk draaien op niet zulke snelle servers. Zolang het de taken maar goed verdeeld worden. Taakverdeling is belangrijker dan snelheid. En als je samengaat zijn er dus ook meer servers dus kan het makkelijk verdeelde worden…

Oftewel.. ik vind je punten echt de grootste bullshit!

Verder ben ik op zich wel voor, zolang er maar verbetering in zit.. maar ik vind het niet echt nodig. Goede zoekfunctie hier vind ik belangrijker.

Bijdrager
    djdnl

Samenvoegen zorgt er misschien ook wel voor dat er volgend jaar een echt een 1 april grap komt :P

Moderator
    Pete.Z

Nou,ook maar eens een mening dan.

Samenwerken,ja.
    Samenvoegen,nee.

Ieder forum heeft zo zijn eigen identiteit,en dat maakt het juist zo leuk.
    Op die manier kunnen (althans de meeste) mensen kiezen waar ze zich thuis voelen,en zich daar dan vermaken.

Samenvoegen lijkt mij geen fijn plan,diversiteit is belangrijk.

Bijdrager
    GeorgeM

Als ik de vijandigheid van de topic-starter (LEXY) t.o.v. mensen die hij ‘verdenkt’ dat ze van een ander forum komen in dit draadje zie: http://www.macosx.nl/?p=showarticle&art_id=2592#reactions dan lijkt samengaan me echt geen goed idee.

Samengaan als je vijandig tegenover elkaar staat = niet echt een goed begin.

Bijdrager
    michelvdb

Ik kom liever in drie of vier verschillende cafés met elk hun
    eigen gezelligheid en eigen klanten. Al kom ik de laatsten
    vaak ook elders tegen.

”Elke vogel zingt zoals hij gebekt is.”
    :wink:

Bijdrager
    AllStar

De tijd die het management aan deze grap heeft besteed had ook nuttiger gebruikt kunnen worden. Het feit dat 2500 (!) mensen het formulier ingevuld hebben zegt genoeg:)

Tabee :sealed:

Bijdrager
    LEXY
    ”GeorgeM”

Als ik de vijandigheid van de topic-starter (LEXY) t.o.v. mensen die hij ‘verdenkt’ dat ze van een ander forum komen in dit draadje zie: http://www.macosx.nl/?p=showarticle&art_id=2592#reactions dan lijkt samengaan me echt geen goed idee.

Samengaan als je vijandig tegenover elkaar staat = niet echt een goed begin.

Hoe kom je d’rbij dat ik vijandig zou staan tegenover MacNed?! Ik kom er dagelijks met veel plezier. Sterker nog, ik was één van de eerste leden!!!
    Lul toch niet zo slap man!!! Begin zo langzamerhand wel vijandig tegenover jou te staan!!!:evil: :mrgreen:

Bijdrager
    GeorgeM

@ LEXY: Lezen is een kunst. Heb ik de naam MacNed ergens genoemd?

In het draadje waar ik naar link haal je herhaaldelijk agressief uit naar mensen en dat ze van een ander (niet altijd genoemd) forum komen maakt ze kennelijk in jouw ogen verdacht.

Mijn enige opmerking is dat het dan een beetje vreemd overkomt dat jij dan een draadje over samenwerking begint. Of begrijp ik het verkeerd en is de agressie ‘alleen’ tegen specifieke forums gericht?

Je haalt zo vaak uit dat dat niet altijd duidelijk is.

En als iemand iets zegt wat je niet bevalt dan haal je kennelijk meteen beledigend uit met schuttingtaal (zie je reactie hierboven), ook geen goede basis voor samenwerking lijkt me.

Bijdrager
    LEXY

Inderdaad lees goed George. Het gaat hier om een fusie met MacNed. Niet met MacFreak.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 39)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.