1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Q:
    Bijdrager
    themacs

MacMP3Gain de mist in…?

Hallo,

Eergisteren heb ik MacMP3Gain logelaten op men iTunes directory om alle MP3s die ik uit men CD collectie heb geript op een gelijkwaardig geluidsniveau te laten converteren.
    De iTunes directory bevatte 5200 songs (MP3 @ 192Kbit), zo’n 30GByte aan gegevens.

MacMP3Gain (versie 1.9a) heeft er ongeveer 26 uur non stop aan bezig geweest op mijn iMac G5.
    Instellingen: Radio Gain & Process Sub-Folders geselcteerd, andere instelling niet.

Groot was men teleurstelling na de conversie dat in iTunes:
    – ik de indruk had dat de nummers niet allemaal een gelijk niveau hadden gekregen
    – erger: sommige nummers waren verknoeid: bijvoorbeeld, het nummer “Welcome to the real world” uit de The Matrix soundtrack (in het begin is dit een stil nummer, halverwege wordt dit luider). Het luidere stuk was compleet “distorted” (digitaal gekrijs)
    – sommige nummers kon iTunes niet meer afspelen, hij liet ze nog zien maar afspelen gaf een error tot gevolg. Nu tijdens het converteren in MacMP3Gain zag ik voor bepaalde nummers de boodschap: Tag needs conversion. Updating… (waarom?)

Gelukkig had ik de instructies van hun website gevolgd en eerst een backup genomen van mijn iTunes library.
    Maar wat kan er verkeerd zijn gegaan?
    Heeft iemand van jullie dit ook al voor gehad met MacMP3Gain?

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.