7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Macmortsel

Macmini zonder Intel, en toch met windows werken

Hoi,
    Mijn Mini heeft geen intel, en toch wil ik af en toe “Windows” kunnen draaien. Welk programma gebruik ik dan het best ?
    Thx.

Bijdrager
    swissonline

virtual pc dit is wat je moet hebben dit draait windows 98 , 2000 of XP

Bijdrager
    Thoomas

Virtual PC. Alleen de snelheid is niet bepaald geweldig.

[edit] Te laat…

Bijdrager
    Macmortsel

dient eigenlijk enkel om fakturen te maken, die ik anders op mijn laptop pc zou maken.
    Zolang dat de Macapplicaties niet trager gaan werken, valt daar misschien mee te leven.
    Over zijn er alternatieven dan VPC ?

Moderator
    unSOUND

Misschien is het verstandiger om een Mac alternatief te zoeken voor het factuurprogramma zelf, en niet naar een alternatief om Windows te draaien… Er bestaat genoeg software voor de Mac, Mocht je een specifiek programma gebruiken, kun je in onderstaand topic naar alternatieven zoeken:

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=34771

Bijdrager
    Djmichel

Ik heb een keer VPC geinstalleerd gehad en ik wist niet hoe snel ik het eraf moest krijgen. Het was traag en het vereiste een complete windows installatie. Ik denk dat een oude pc voor 5 tientjes een betere optie zou zijn.;)

Bijdrager
    Petje

Virtual pc, dat gebruik ik zelf ook. Verwacht echter niet dat het vlot loopt, maar als je simpele progjes draait valt het wel mee. Alleen jammer dat je een aan gigs aan ruimte kwijt bent voor die windows installatie. Mocht jou progje alleen maar te krijgen zijn in een windows versie, en je wil je huidige mac gebruiken dan is VPC (afkorting) de beste oplossing.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.