5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    bartmaniac

macmini stereo vs dts probleem

kort komt het hier op neer: iedere dvd waarbij het geluid meer is dan 2.0 stereo speelt de macmini(OSX SL) speelt hij af via de toslink als 2.0 stereo. De macmini is via ethernet verbonden met router waar een nas aan hangt. Een film met 5,1 geluid die gestreamd wordt vanaf de nas naar de macmini speelt dit geluid wel af als DTS 5.1 (lees dit af op display van versterker).

Dus macmini verbonden via hdmi aan lcd tv en toslink kabel van mini naar versterker. Waarom de ene keer wel 5.1 sound (bij streaming vanaf de nas) en de bij gebruik van dvd’s (oa serie 4 Battlestar Galactica, lord of the rings,) enkel gewone stereo. Het is toch altijd hetzelde toslink kabeltje in beide gevallen

Het maakt niet uit of deze dvd’s gestart worden in vlc, dvdplayer of frontrow

voor het kijken van de streaming gebruik ik plex

Alvast bedankt

Bijdrager
    MennoV

Bijdrager
    bartmaniac

wil je bedoelen dat het normaal is dat ik geen 5.1 sound krijg uit de dvdspeler (is dit een beperking van de macmini?)

Bijdrager
    bartmaniac

probleem opgelost. oplossing: eerst zorgen dat er geen dvd in de mini zit. Bij de voorkeuren van de applicatie dvdspeler krijg ik nu 2 keuzes bij Geluidsuitvoer. Hier kreeg ik tot hiertoe enkel de optie systeemgeluidsuitvoer. Nu kwam er ook de optie digitaal of optisch (weet exact niet meer) en deze optie bleek de oplossing te zijn

Bijdrager
    Sascha

Goed dat je de oplossing hebt gevonden. Soms kan het inderdaad simpel zijn. Wil je meer tips om van je Mac een mediacenter te maken? Dan kan je mijn website eens bezoeken op http://macminimediacenter.tk

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.