7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    computer space

MacMini SD kaart komt niet op bureaublad.

Ik heb een SD kaart uit een Nikon camera, en die wordt niet gemount op de desktop als ik m achter in de Mini 2012 stop. Ik kan de kaart wél mounten met Schijfhulpprogramma, maar het gaat niet meer vanzelf. Hoe zorg ik weer dat kaarten automatisch gemound worden?

Bijdrager
    Moriarty

Heb je onder Finder – Voorkeuren – Algemeen wel een vinkje staan voor “Externe Schijven” bij “Toon deze onderdelen op het bureaublad”?

Bijdrager
    computer space

Ja, die is aan, anders zouden ze wel zichtbaar worden in de linkerkolom, ook daar zie je ze niet.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Je zou een SMC reset kunnen proberen:

1) Kies “zet uit” in het Apple menu.
    2) Verwijder als het uitzetten klaar is de stroomkabel.
    3) Wacht ±15 sec.

4) Sluit de stroom weer aan.

5) wacht 5 sec. en start de Mac.

Een van de symptomen die hiermee opgelost kunnen worden hebben betrekking op aangesloten apparaten.

Bijdrager
    Sugar and Cream

Als je met de ⌥ ingedrukt op de  in de menubalk klik en kiest voor ‘Systeeminformatie’, staat de stick dan wel bij USB devices?

Bijdrager
    computer space

Jazeker, ik zei al, hij is ook gewoon zichtbaar in schijfhulpprogramma, alleen niet gemount, die moet ik handmatig aanklikken.

Moderator
    Night

Staan er meerdere partities (misschien een Windows partitie) op de USB stick?

Als je de USB stick inplugt, en je zet je computer in slaap modus (> Sluimer), is de stick na het wekken wel zichtbaar of ook dan nog niet?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.