6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    PiTTS

MacMini, LCD TV en Sluimerstand……

Ik heb een MacMini aan een Philips 32PF9830 hangen. Geeft geweldig beeld en zeker voor foto’s, filmpjes etc. een aanrader. Ik heb echter 1 probleem waar ik maar geen oplossing voor weet.

De (intel) macmini is via de DVI connector aan de TV aangesloten. Mijn probleem is dat wanneer ik de MacMini even niet gebruik en hij in sluimerstand gaat, de mini daarna klaarblijkelijk wel weer netjes “wakker” wordt als ik het BT toetsenbord of de BT muis aanraak, echter mijn scherm blijft zwart. Ik zie overigens aan het lichtje aan de voorkant dat de mini uit sluimer komt. Ik moet hem dan weer opnieuw opstarten om beeld te krijgen. Zelfs als ik de mini bij energie instellingen zo zet dat hij “nooit” in sluimerstand gaat, blijft het probleem. Als je een uur of zo gewoon TV hebt gekeken en terug switched naar het “DVI signaal” dan nog is en blijft het beeld zwart.

Ik vermoed eigenlijk dat het aan de TV ligt maar zeker weten doe ik het niet. Het lijkt wel of de TV in een soort van sleep mode gaat waar het, het DVI signaal betreft. Alsof hij een soort puls nodig heeft vanuit de mini om weer actief te worden.

Iemand een idee of dit op te lossen is en of het aan de Mac Mini ligt? Steeds aan de achterkant aan uitzetten is ook zo wat :)

Moderator
    unSOUND

Heeft die TV toevallig geen On Screen Display menu waarin dergelijke dingen in te stellen zijn ?

Bijdrager
    PiTTS

Heb ik wel in gezocht (en ook de handleiding tegen mijn gewoonte gelezen) maar ik heb het niet kunnen vinden,:(

Bijdrager
    computer space

Volgens mij komt het signaal weer terug op de plug wanneer de mini uit zijn slaap komt. Bij mij is de TV het signaal ook kwijt, maar een paar keer op ->AV duwen zodat ie alle ingangen een keer langsfiets, en het beeld is er weer. Blijkbaar gaat een TV na x minuten geen signaal op zoek naar iets anders, en blijft daar wel eens in hangen.

Bijdrager
    PiTTS
    ”Martiniman”

… een paar keer op ->AV duwen ….

Hhmm, helaas ook dit helpt niet. :cry:
    Nou ja voorlopig maar gewoon aan en uitzetten dan maar.

Bijdrager
    arneblk

Zat met hetzelfde probleem. Zelfde mini, LG tv. Ik heb het op kunnen lossen door te downgraden.
    Sinds 10.4.5 werd het alleen maar erger.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.