3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Sipke

MacMini 2.4GHz ipv MB2.0GHz voor Lightroom 3/CS4

Hallo,
    Ik ben net overgestapt van Lightroom 2 op 3. Veel extra functionaliteit, maar meer geheugengebruik. Ik werk op een Macbook 2.0 GHz Intel Core 2 Duo van vorig jaar, met 4GB 1067 MHz DDR3 geheugen erin.

Probleem:
    Zolang ik enkel Lightroom 3.2 draai en verder niets gaat alles erg goed. Het scrollen van menu’s gaat veel sneller dan met LR2.6 op mijn 30″ HD Cinema display en het bewerken gaat ook prima. Ik zie het geheugen snel vollopen maar dat is ook goed want dat betekent dat LR snel dingen uit de cache kan halen. Echter: Als ik Photoshop CS4 erbij open, dan kom ik geheugenruimte tekort. Page in/outs 1-2 GB.

Mogelijke oplossingen:
    – Extra geheugen in de Macbook gaat niet, daar kan max. 4 GB in.
    – MacPro zou ik het liefste doen, maar begint ruim boven de 2000 Euro. Eigenlijk ook geen plek voor grote kast.
    – Nieuwe macbook Pro met 8GB geheugen: ook niet te betalen.
    – Nieuwe Mac Mini met 8GB.

Vragen:
    1. Iemand ervaring met LR3 en PS4 gelijktijdig op een MacMini met 8 GB geheugen?
    2. Ik werk tot nu toe met een 5D (geen MarkII). Als ik naar een MarkII ga, worden de bestanden veel groter en bewerken gaat dan langzamer, omdat steeds een full size preview gemaakt moet worden. 30000 foto’s max. preview laten renderen gaat ook niet. Hoe gaat dit op een MacMini2.4 GHz? Op mijn Macbook 2.0 GHz gaat het eigenlijk te langzaam (steeds 10 seconen wachten bij laden van de volgende foto).

Dank!

Groet Sipke.

PS ik heb ook een ander topic over de Mac Mini als media computer:

Mac Mini 2.4 C-Duo: als media center?

Bijdrager
    Ezri Dax

Volgens EveryMac kan er meer in. Zij spreken over 6 gb, wellicht is dat voldoende. In mijn versie 2010, moet volgens EveryMac 8gb passen, dat ga ik deze maand uitproberen. Ik zou trouwens ook niet weten waarom het niet moet kunnen architectonisch zitten er geen verschillen in de apples van het zelfde type processor.

Bijdrager
    Sipke

Dank voor je reactie! Ga ik eens naar kijken….

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.