6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    iAgree

Macmini HDMI output naar Onkyo TX-SR608

Hallo allen, ik heb sinds kort een macmini met hdmi uit en een surround versterker van Onkyo de 608.

Gisteren deze op elkaar aangesloten, maar wat schetst mijn verbazing geen audio , alleen video.
    In geluid voorkeuren komt netjes de naam van de Onkyo te staan, maar met de melding dat er geen audio profiel beschikbaar is.

Weet iemand misschien wat ik moet doen om ook audio uit de Macmini via de hdmi de receiver in krijg?
    Alvast bedankt.

Bijdrager
    Pieterr

Kan je nog niet ergens iets instellen mbt audio in System Preferences?
    http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=937952

Bijdrager
    HJR

voor zover ik weet doet apple geen audio via hdmi. volgens mij gebruikt apple alleen dvi -> hdmi, dus alleen beeld.

Bijdrager
    Livebox

@HJR de Mac Mini 2010 doet Audio en Video via HDMI;)

Systeemvoorkeuren-geluid-uitvoer Hier kies je voor HDMI. Ga er dan vanuit dat je een Mac Mini 2010 hebt;)

Op je reciever geef je aan dat audio binnen komt via HDMI.

Persoonlijk heb ik gekozen voor een Toslink. Kreeg het niet voor elkaar om dolby uit de HDMI te krijgen. Al moet ik zeggen dat ik niet langer dan 20 minuten heb geprobeerd:D

Bijdrager
    Hansi2124

Ik neem aan dat je ook deze gebruiksaanwijzing hebt. Op blz. 15 staat hoe je alles moet aansluiten. Maar misschien heb je dat al zo geconfigureerd?

Bijdrager
    Scrooge McDuck
    Livebox op 05 september 2010

@HJR de Mac Mini 2010 doet Audio en Video via HDMI;)
    Systeemvoorkeuren-geluid-uitvoer Hier kies je voor HDMI. Ga er dan vanuit dat je een Mac Mini 2010 hebt;)
    Op je reciever geef je aan dat audio binnen komt via HDMI.
    Persoonlijk heb ik gekozen voor een Toslink. Kreeg het niet voor elkaar om dolby uit de HDMI te krijgen. Al moet ik zeggen dat ik niet langer dan 20 minuten heb geprobeerd:D

Als je HD audio wil moet je zeker voor HDMI gaan, maar weet niet of TS dat wil/moet.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.