16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    jeffo

MacMini Dual Core start niet meer op

Een dag na de aankoop van mijn nieuwe MacMini duel core weigert ie OSX op te starten. Ik krijg het scherm met het applelogo en zie dan dat ie OSX probeert op te starten, dan krijg ik een schermpje met in verschillende talen de boodschap: “You need to restart your computer. Hold down the Power button for several seconds pr press the restart button”. Echter opnieuw opstarten levert steeds weer hetzelfde probleem op.

Toen geprobeerd met de opstartdisc te starten en de systeembevoegdheden te herstellen, wederom weer dezelfde meededeling.

En dat na 1 dag ermee gewerkt te hebben.

Ga hem maar omruilen tenzij iemand een idee heeft hoe dit te verhelpen is.

jeffo

Bijdrager
    MacBeer

Dat scherm is een Kernel Panick. Dit duidt op een vrij ernstig probleem, meestal geheugen gerelateerd.
    Dus: heb jij bij de aankoop van je Mac Mini extra geheugen erbij gezet of laten zetten? Zo ja, kijk of die module goed in de sleuf zit. Is dat wel zo verwijder de module en werk even in de standaard configuratie. Werkt de Mac mini dan wel goed dan is je geheugenmodule corrupt. Dit komt regelmatig voor en je zou de module dan ook zonder problemen moeten kunnen inruilen.

Bijdrager
    jeffo

Nee, ik heb geen gehuegen bij geplaatst, het is gewoon de originele 512 MB

Bijdrager
    MacBeer

Dan moet je terug naar de winkel. Wellicht is de standaard module kapot. Hoe dan ook, terug met de mini.

Bijdrager
    Deskman

Kernelpanics…

Het is natuurlijk waardeloos, maar dit moet niet kunnen.

Ik zou nog proberen een nieuw en helemaal schoon systeem er op te zetten met de restoredisc en alle randapparatuur (behalve muis, scherm en toetsenbord) er af te halen bij het installeren.

Als het dan nog mis gaat is het zeker de hardware en heb je eigenlijk een DOA (Dead On Arrival) waar je een nieuwe mac voor moet krijgen (en dus geen reparatie!). Misschien alleen een kapot geheugenstripje, maar ook dan: geen gerommel met hagelnieuwe machines.

Sterkte

Bijdrager
    jeffo

Tks, ga er mee terug!:(

Bijdrager
    Deskman

Pas je je onderschrift dan ook even aan??? :?

Bijdrager
    jeffo

Ja inderdaad!

Bijdrager
    jeffo

Ik heb hem inmiddels omgeruild, met de nieuwe MacMini weer precies hetzelfde verhaal. Vanmiddag weer naar AppleCentre, nu blijkt het te komen door MS Office (toch weer Microsoft). Het huidige office 2004 is niet gemaakt voor de Intel Macs en laat bij installatie bestandjes achter die meeopgestart worden. Nu deze bestandjes weggehaald zijn start alles weer gewoon normaal op.

Deze zomer wordt de nieuwe MS Office verwacht die volledig is ingericht op de Intel processoren.

jeffo :apple: :wink: (onderschift dan maar gewoon handhaven)

Bijdrager
    Brac

Deze zomer wordt de nieuwe MS Office verwacht die volledig is ingericht op de Intel processoren.

Die komt dus eind 2008 wel uit:P

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Kun je bij en Safe Boot met de Extensies uit wel opstarten?
    En bij opstarten via de installatie DVD?
    Krijg je dan geen probleem, dan is het inderdaad software gerelateerd…

Bijdrager
    jeffo

Ja, alles draait weer prima. Dit probleem heeft dus iedereen die MS Office op een Intel Mac installeert.

jeffo :apple: :wink:

Bijdrager
    P5ycH0

Ik heb een macmini dualcore.
    Daarop heb ik de (trial) van office draaien, en kan wel gewoon booten…

Bijdrager
    Slecht

Bevalt die mini dual verder? lekker snel?

Bijdrager
    Matt-le-Boss
    ”jeffo”

Ja, alles draait weer prima. Dit probleem heeft dus iedereen die MS Office op een Intel Mac installeert.

jeffo :apple: :wink:

hmm ik heb ook office op mn imac core duo.. nergens last van gehad :)

Bijdrager
    jeffo
    ”Slecht”

Bevalt die mini dual verder? lekker snel?

Ja best snel met alle Macintosh software vergeleken bij mijn Powerbook G4 maar met Office echt wel trager. We hebben nu ook een iMac draaien waarvan ik het beeldscherm echt super vindt, verder is alles vergelijkbaar met de Macmini.

En inderdaad op de iMac geen boot problemen ondervonden met Office (wel een andere versie).

:apple: :wink:

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.