10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    Jan

[Opgelost] MacMini geeft geen beeld op externe monitor

Beste forum leden.

Graag u hulp voor het volgende.

Op mijn MacMini A1283 zit ook een mini display poort en hiervoor heb ik een kabel naar DVI.
    Ik zou graag deze aansluiten op een Samsung Syncmaster 213T resolutie 1600×1200.

Helaas krijg ik geen beeld, Is de resolutie te laag… of kan ik nog een aanpassing  doen om het toch te laten werken.

Alvast bedankt voor de reacties.

Vrg Jan

• Dit onderwerp is gewijzigd 4 maanden geleden door  Night. Reden: Titel verhelderd + in juiste subforum geplaatst
    • Dit onderwerp is gewijzigd 3 maanden, 4 weken geleden door  Night. Reden: Topic opgelost

Moderator
    Night

Nee hoor: Jouw Mac Mini moet via 1 MDP een resolutie van 1920×1200 px aankunnen. Ook je kabel  (MPD naar DVI) is de juiste keuze.

Als je (nadat je monitor is aangesloten en aanstaat) naar  > Systeemvoorkeuren > Beeldschermen gaat (Beeldscherm tab) en je klik rechts onderaan op Vensters verzamelen (of zoiets), wat staat er dan in het tweede venster? Screenshot mag ook.

Bijdrager
    Jan

Hallo Night… wat een snelle reactie.

Nog even voor de goede orde de Samsung monitor heeft een resolutie van 1600×1200.

Ik heb helemaal geen beeld, en kan dus niets instellen.

Monitor is werkend b.v op mijn oude Macbook Pro A1211

Moderator
    Night

Daarom moet je ook klikken op ‘Verzamel vensters’. Dan kan je zien hoe de instellingen van de Mini t.o.v. de Samsung zijn. Als daar compleet verkeerde scherminstellingen of refresh rate staat, kan de Samsung er wellicht niet mee overweg.

Je kan dan ook nog andere instellingen proberen, zoals mirroring of aparte weergave (Tab Arrangment)

Bijdrager
    Jan

En ja. in dit venster staat geschaald met daarin verschillende resoluties.

IK ga vanavond hier verder mee.

Tot zover bedankt voor de moeite.

Moderator
    Night

Staat de naam van de monitor bovenaan het venster?

Bijdrager
    Jan

Hallo Night

Wanneer ik de monitor aansluit met een mini DVI naar DVI kabeltje dan werkt deze monitor wel. Bij systeemvoordeuren/beeldschermen dan staat in de grijze balk SyncMaster ( de naam van de monitor) met het vinkje  geschaald aan.. resolutie 1600/1200.. Rotatie Standaard.. Verversing 60 Hertz deze is niet instelbaar.

Met het mini displaypoort kabeltje (AliExpress) ziet de monitor de MacMini helemaal niet De monitor zoek naar Analoog/digitaal.

Ik ben bang dat het geen goed kabeltje is.

Bijdrager
    Dick de Roos

AliExpress 🤔😳

Moderator
    Night

<p class=”cite”>Jan op 19 maart 2018 om 14:25</p>

Ik ben bang dat het geen goed kabeltje is.

Dan zijn we eruit, toch?

Bijdrager
    Jan

Heren bedankt voor het meedenken.

Topic afsluiten aub.

• Deze reactie is gewijzigd 3 maanden, 4 weken geleden door  Jan.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.