12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    brouw139

Macmini (2018) ziet led cinema 24inch display niet

Ha,

Mij macbook air 13 inch ziet bij het aansluiten op de mini displaypoort, de 24 inch (1920x1200j cinema display meteen. Plop, aan!

Nieuwe Mac mini van vriendin weigert in alle talen de display aan te sturen.
    Er zit in de usbc aansluiting een apple verloopje van usbc naar female thunderbolt/mini display waar de display weer in zit.

Zou het moeten doen, vind ik. Of zie ik dat verkeerd? ;-)

Ik zie uit naar uw tips!

Bijdrager
    Outragemac

USB-C is niet hetzelfsexal Thunderbolt.

Verschil tussen Thunderbolt 3 en USB-C.
    USB-C kan alleen met USB-apparaten communiceren. Thunderbolt 3 communiceert zowel met Thunderbolt, USB, DisplayPort en PCIExpress.

Verkeerde verloopkabeltje dus?

Bijdrager
    Outragemac

Vreemde typefouten..

Bedoel natuurlijk: hetzelfde als…

Bijdrager
    brouw139

Op mac mini zit usbc/thunderbolt 3
    Dus die werkt dan met displayport, zegt apple.
    Verloopje is van usbc/thunderbolt3 naar mini display…
    Stekker scherm pas perfect op verloopje. of zijn het totaal andere display aansluitingen? Ik heb er nooit over nagedacht…
    Eerst maar evn slapen

https://www.dropbox.com/s/yz5huj67nm76xvs/specs%20mac%20mini.jpeg?dl=0

Bijdrager
    Brombeer

Volgens mij zit je nog in die eerste 90 dagen dat je de supportlijn helemaal gek kunt bellen.

Bijdrager
    Outragemac

Thunderbolt stekker heeft Thunderbolt logo.

https://www.amac.nl/service-diensten/usb-c-en-thunderbolt-3-uitgelegd

Gek genoeg heeft Apple zelf het wel over usb-c naar Display Port adapter….

En dit schrijft Apple over thunderbolt- mini displayport:

ÔÇťAls u een Mini┬áDisplayPort-kabel met een Mini┬áDisplayPort-beeldscherm gebruikt, gebruikt u een USB-C-naar-Mini┬áDisplayPort-adapter van een andere fabrikant. Raadpleeg de fabrikant om na te gaan of deze kabel compatibel is met het model van de Mac en het beeldscherm.

Dit is de juiste oplossing voor het Apple LED Cinema Display

Mini DisplayPort is niet hetzelfde als Thunderbolt of Thunderbolt 2 .┬áZe hebben dezelfde vorm, maar de symbolen op de kabel en de poort zijn andersÔÇŁ

Bijdrager
    TheBigZ

Bijdrager
    brouw139

@brombeer… ik dacht het wel!
    @thebigz: dankje, dat leek me ook!

Bijdrager
    brouw139

Okay. Ik ben er uit. Ik blijk een thunderbolt3 naar thunderbolt2 verloopje te hebben!
    @outragemac zei het al!!

Bijdrager
    pannekoek

Mooi man dat Apple ook maar te pas en te onpas alles Thunderbolt blijft noemen om maar te zorgen dat het donglecircus blijft groeien. En dag geen dongle gezocht is een dag niet geleefd is de uitspraak in Cupertino. Op de campus staan denk ik van die snoepautomaten met dongles op de gang, anders is de helft van het personeel steeds naar huis om een dongle te halen.

Universeel… ┬á“Cosmetisch hetzelfde” is het nieuwe “technisch niet compatible”.

Bijdrager
    Spinozo

Ik ben iets briljants op het spoor. Als ze nou aansluitingen maken waar maar 1 stekker op past en dat dan ook de juiste is dan zijn alle problemen uit de wereld.

Bijdrager
    TheBigZ

E├ęn stekker is USB-C. Maar zoals bekend lost dat nog niet meteen alle connectie-problemen op.

https://www.computerworld.com/article/2488194/computer-hardware/usb-c-explained-how-to-get-the-most-from-it-and-why-its-great.html

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.