6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    bakkertjebas

Mackie firewire met Logic en surround in Logic

Gedag allen,
    Wie van jullie heeft ervaring met een Mackie 1620 via firewire logic in en uit?
    Ze zeggen 18 in en 2 uit,maar werkt het ook echt,hoe zit het met de drivers onder OSX en In de laatste Logic 7?
    Dan wil ik ook nog vragen of er iemand ervaring heeft met surround mixen in Logic 7? Hoe doe je dat?
    Alvast bedankt vrienden!

Bijdrager
    Jesse

dat het werkt weet ik zeker want ik heb het zelf ook met een onyx 1640, wat je precies wilt snap ik niet helemaal en heb ik dus ook geen ervaring mee, surround sound sowieso niet!

Bijdrager
    bakkertjebas

Ik moet nog melden dat ik een G5 duo 1.8 heb met Logic pro 7.nogwat.De laatste zeven in elk geval.

Bijdrager
    goofyboy1

Ik heb logic studio 8 en heb een firewire mengpaneel

Als je in mac os x naar systeeminstellingen gaat dan moet je daar bij geluid aangeven dat het geluid in via de firewire moet gaan.
    Als het goed is kan je ook het geluid uit ook instellen.
    Dan moet je in logic naar instellingen gaan en bij audio aangeven dat je de firewire apparaat wilt gebruiken.
    Dat is alles.

Persoonlijk heb ik wel een probleem gehad om het geluid uit te horen te krijgen via de koptelefoon.
    Naar de mengtafel lukt echter wel.

Als je nu nog naar je programma map ga dan naar hulpprogramma’s hioer staat het programma audio midi-instellingen.
    Hier kan je aangeven de samplerate instellen. Hier kan je ook instellen om de bit diepte op 24 bit 44.1 of hoger mogelijk maakt.

Ik hoop dat ik je geholpen heb.
    Indien nog vragen stuur dan maar een pbtje.

m v g joost

Bijdrager
    PietervE

Surround sound is mixen met meerdere speakers… ik denk dat je met een stereo-kanaal terug uit je computer niet ver komt met surround mixen.

Overigens is de Mackie Onyx een prima interface, met goeie pre-amps, die naadloos samenwerkt met OSX. CoreAudio enzo. Logic 7 werkt dan weer goed samen met CoreAudio.
    Heb 2 jaar geleden uitgebreid opgenomen met een 1620 en Logic 7. Geen centje pijn.

De 1620 en 1640 hebben lekker veel inputs, zodat het opnemen van een band prima te doen is. Maar outputs heb je maar 2, dus verder dan stereo-mixen op de Mackie kom je niet.

Succes!

Bijdrager
    goofyboy1

sorry verkeerd begrepen.
    je zal dan toch een serround geluidskaart moeten hebben voor logic output.

m v g joost

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.