15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    dewegkwijt

Mackeeper aanschaffen?

Ik heb een volle opstartschijf, en heb moeite met het beheren van mijn mac.
    Jezus…90 euro. Klopt dit? Is dit een onmisbaar programma? Of is er nog een ander programma waarmee je makkelijk overzicht kunt houden over je bestanden… Ik ben benieuwd naar ervaringen van gebruikers…!!
    Ik wil recenties graag geloven, maar ben bang dat ze niet onafhankelijk zijn.

Alvast bedankt;)

Bijdrager
    koen

Met Omnidisksweeper (gratis) kun je precies zien waar je bestanden allemaal staan.

Je kunt beter 90 euro uitgeven aan een externe harde schijf waar je bijvoorbeeld al je foto’s en muziek op zet.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Mackeeper is crap. Nooit kopen. Is ook niet nodig. Mackeeper heeft een slechte reputatie. Zoek maar eens op de combinatie “mackeeper malware”.

Moderator
    Raymon Mens

Ccleaner doet praktisch hetzelfde en is gratis.

Bijdrager
    koen

CCleaner is net zoals MacKeeper niet de juiste tool voor het probleem van de TS.

Bijdrager
    dewegkwijt

Ok bedankt! Ik ga voor Omnidisksweeper. Snelle download!

Bijdrager
    Bryan Ly

MacKeeper NIET aanschaffen ik heb dit zelf gedaan na een tijdje in gebruik werd mijn MacBook 2x zo traag en zat er een virus op terwijl ik exact hetzelfde blijf doen. Na een clean install werkt alles terug naar behoren. Maar het is waar door dit soort programma’s je Mac eerder om zeep helpen dan hem sneller maakt…

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

MacKeeper is crap zoals hendrik ijzerbroot en anderen omschrijven. Een vriend van mij heeft het gedownload en nog niet aardig beklaagd.

Bijdrager
    defores

Helemaal geen clean troep programma’s gebruiken.
    Als je moeite hebt met het beheren van je systeem, dan is er maar 1 oplossing: zorg dat je het leert beheren, al die malafide programmatje’s gaan dat niet voor je doen.

Wel handig kan zijn:
    Voor backups: timemachine of carbon copy cloner;
    Voor scannen: ClamXAv; (gratis virus scanner bijv. als je in een windows netwerk zit of windows computers in een Mac netwerk hebt);
    Voor schijf tools:schijfhulpprogramma of diskwarrior;

Meer heb je in feite niet nodig.

Bijdrager
    Shmoo

@TS

Je kunt ook mij wat geld geven dan bezorg ik je problemen.

Bijdrager
    Anoniem ex-lid
    Shmoo op 15 maart 2014

@TS

Je kunt ook mij wat geld geven dan bezorg ik je problemen.

:D lol

Bijdrager
    MouseMighty

TS heeft dan wel een toepasselijke accountnaam:lol:

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    koen op 14 maart 2014

CCleaner is net zoals MacKeeper niet de juiste tool voor het probleem van de TS.

Mee eens. Als het een bende is op je computer is daar maar één oorzaak van: slordige gebruikers. De beste oplossing is dan om die gebruikers betere manieren aan te leren — dat kost wellicht wat moeite, maar op de lange termijn zul je er heel wat meer baat bij hebben dan bij welk programma dan ook.

Bijdrager
    Obi

Met een volle HD gaat Mackeeper niet helpen, en het is een bagger programma.

Je kunt klakkeloos van alles gaan weggooien, maar met bv een programma als DiskInventoryX
    kun je een inzicht krijgen waar en hoe de grote ‘data verbruikers’ zitten die de disk ruimte van je HD opslokken.
    Je zult toch zelf aan de slag moeten gaan om uit te zoeken waardoor je HD is opgevuld.

Er zijn wel onderhoudstaken die op UNIX nivo werken (het ‘onderliggende’ OS van Mavericks).
    maar dat wordt door UNIX zelf geregeld. Er bestaan wel programma’s om deze UNIX onderhoudstaken zelf te starten,
    maar dat zou niet nodig moeten zijn, en lost je probleem niet op.

2cts

Bijdrager
    dewegkwijt

Toch wel weer 80 gig vrijgemaakt snel en makkelijk met Omnidisksweeper

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.