16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:

Bijdrager
    pensioen

MacJanitor

Hallo, ik heb een lange tijd geleden MacJanitor gedownload en het was in het Engels, maar sinds korte tijd is het in het Frans, en aangezien ik het Frans niet beheers vraag ik : Hoe krijg ik nu weer de Engelse versie???:roll: :lol: :?

Bijdrager
    Oppie

In Systeemvoorkeuren>Landinstellingen>Taal sleep je ‘English’ onder het Nederlands (als die tenminste boven staat).

Bijdrager
    Oppie

Met pensioen?

Bijdrager
    pensioen

Ja, met pensioen.
    Dacht je dat ik mijn computer niet op ” DUTCH” had staan, mag dan wel oud zijn voor jou maar zo dom ben ik nou ook weer niet.
    Als je geen echte oplossing weet om MacJanitor in het engels te krijgen i.p.v. Frans dan hoop ik op een andere ECHTE oplossing.

Groetjes.:evil: :cry:

Bijdrager
    Juch

ik heb het net even geprobeerd en ik ben al onder de indruk dat je hem in het frans hebt gekregen. Probeer dit eens: Gooi het programmaatje weg. Prullenmand leegmaken. En dan het programmaatje opnieuw downloaden. “En dan installeren”.

Mocht je niet zeker zijn hoe je het installeert
    Met Stuffit uitpakken, -> daar komt dan een .dmg bestand uit
    Die DMG moet je ff “activeren” (nl os) of “mounten” (engelse os).
    Het programmaatje MacJanitor naar Applicaties of Applications slepen.
    klaar.

Ik zou anders geen idee hebben hoe je de taal instelt van het programmaatje.

Bijdrager
    Dick de Roos

klik op het prog. in de Finder.
    klik op Toon info ( :apple: I )
    ga nu in het schermpje naar Talen.
    Klik English aan.

Dan moet het werken lijkt mij.

Overigens vreemd, want normaal is het prog alleen in het engels. Andere talen heeft het programma niet eens. :o

Bijdrager
    Geedee

Helemaal eens met Juch. Het allereenvoudigst en snelst gebeurd: ding weggooien en terug downloaden. Gratis en voor niks.

Bijdrager
    pensioen

Dank voor de adviezen.

Ik heb het in de prullenmand gedaan, prullenmand geleegd.
    En geprobeerd om MacJanitor opnieuw te downloaden, normaal geen probleem.
    Maar…….. als ik op “DOWNLOADEN” klik knippert het een keer maar wil niet openen.
    Ik zal het vanavond nog wel eens proberen :wink: :wink: :wink:

Bijdrager
    Dick de Roos

Standaard wordt er een bestandje MacJanitor_1.3.dmg op het bureaublad geplaatst.
    Daarop 2x klikken en er wordt een “schijf” gemaakt, met daarin de bestanden.
    MacJantor moet daarna handmatig in de programmamap geplaatst worden.

<<edit: misschien is het ook verstandig pm de voorkeuren weg te gooien: ~ / Library / Preferences / com.brianhill.macjanitor.plist
    Die laatste dus in de prullenbak deponeren. :wink:

Bijdrager
    Geedee

Probeer anders eens te downloaden via VersionTracker. Dat lukt vrijwel altijd zonder enig probleem. Succes.

Bijdrager
    Oppie
    ”pensioen”

Als je geen echte oplossing weet om MacJanitor in het engels te krijgen i.p.v. Frans dan hoop ik op een andere ECHTE oplossing.

Ja, en graag gedaan, dat meedenken en reageren…
    Zou je niet eerst eens luisteren (lezen) en nadenken voordat je je bijdehante mond opentrekt?!:?

Nogmaals: je systeem staat waarschijnlijk in het ‘Nederlands’ (dus niet DUTCH); die staat in het lijstje op de door mij genoemde plek bovenaan.
    Nu is MacJanitor er niet in de Nederlandse versie, dus wat doet zo’n progje standaard in dat geval? Het pakt de eerstvolgende taal van het lijstje die wel wordt ondersteund. Staat dus in dat lijstje ‘Français’ boven het ‘English’, dan zal het dus in deze taal gaan staan. Want MJ is er wel in het Frans (weer niet in het Spaans en Duits, vreemd genoeg). Oplossing: sleep ‘English’ direct onder het ‘Nederlands’.
    Ook IE bv toont dit soort gedrag.
    Dus Pensioen: loop het nou eens even na ipv te gaan katten

En voor Juch en Geedee: het is toch wel genoegzaam bekend dat op een Mac het weggooien en herinstalleren van progjes zelden leidt tot een oplossing; juist de meeste problemen zitten ergens is de Thuismap bestanden van zo’n progje (corrupt, conflict), en met herinstallatie blijven deze bestanden staan. Je kunt beter dié bestanden weghalen, en het progje gewoon laten staan!

Bijdrager
    pensioen

Alle bedankt voor de goede adviezen, maar ik heb nu een probleem, als ik wil downloaden, bijv. MacJanitor dan knippert de site even en komt weer terug, maar het wil niet openen zodat ik kan downloaden.
    Wat kan de oorzaak zijn ?
    In het verleden nooit probleem mee gehad.
    Weet iemand een oplossing ?:| :| :|

Bijdrager
    Juch

dit is de directe download file link:

http://personalpages.tds.net/~brian_hill/software/MacJanitor_1.2.1.dmg.sit

[en ja, ik mag hier posten omdat het freeware is.]

succes

Bijdrager
    pensioen

Als ik op jou download file klik krijg een grijs scherm met de volgende boodschap;

The URL has been sent to speed download. If you still see this message after 5 seconds press ‘BACK’
    from your browser.

Als ik dan op vernieuwen klik krijg ik wederom het grijze scherm, en gebeurt er verder niets.:cry:

Bijdrager
    Juch

download je download manager het dan niet?

Bijdrager
    pensioen

Nee, die doet het niet.:cry:
    ( Software-update van MAC werkt wel)

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.