15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:

Bijdrager
    Apple vraag

Macintosh Se laat vreemd scherm zien

Als ik mijn oude Macintosh se aan doe dan laat hij

Bijdrager
    Apple vraag

Oeps ik kan geen foto laten zien sorry zit op iPhone

Bijdrager
    SvS

Probeer het te beschrijven. Strepen? Flikkerend?

Bijdrager
    Apple vraag

Zebra strepen

Bijdrager
    Apple vraag

Kan iemand daar mee helpen

Bijdrager
    SvS

Te oud. Afgeschreven. Helaas. Klap op zijkant geven wilde vroeger wel es voor wonderen zorgen.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Dat kan toch beter: een slechte omschrijving van het probleem, gevolgd door een antwoord dat veel te kort door de bocht is … Als Apple vraag nu eens zou beginnen door goed onder woorden te brengen wat de computer niet doet dat hij wel zou moeten doen en/of wat hij wel doet dat niet zou moeten, en er een foto bijplaatst, dan komen er misschien antwoorden waar wel een oplossing mee te vinden is.

Bijdrager
    Maikelw

Bijdrager
    SvS
    Jakko op 03 maart 2016

Dat kan toch beter: een slechte omschrijving van het probleem, gevolgd door een antwoord dat veel te kort door de bocht is … Als Apple vraag nu eens zou beginnen door goed onder woorden te brengen wat de computer niet doet dat hij wel zou moeten doen en/of wat hij wel doet dat niet zou moeten, en er een foto bijplaatst, dan komen er misschien antwoorden waar wel een oplossing mee te vinden is.

Op zich eens met je. Maar realiseer wel dat het een Mac is van ouder dan 25 jaar. Er zijn menig jongere macs al eerder ‘overleden’ en/of omgetoverd tot een poezenbak of aquarium. Vandaar dus mijn antwoord. Maar misschien kun je wel wat met link van MaikelW als je handig bent.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Ik begrijp uit de link dat „zebrastrepen” een redelijke omschrijving van het probleem is. De voornaamste tip daar is om te zorgen dat de RAM-modules goed aangedrukt zitten — als je de berichten daarna nadoet, gaat hij nooit meer beeld geven:)

Moderator
    Night

Als je “op iPhone zit” (overigens nooit handig om op je iPhone te gaan zitten) kun je met je iPhone toch een foto maken van het beeldscherm en die posten?

Bijdrager
    SvS

Niet met de app van OMT, tenminste, dat is mij niet gelukt. En als de topicstarter ‘op de iphone’ zat, dan zat het ook niet ‘op de computer’ om plaatjes te uploaden. Werk aan de winkel bij de iOS OMT-app.

Bijdrager
    Joostxxx

Wat vroeger ook nog wel eens hielp, was het stof er uit halen/zuigen.

Moderator
    Night

@svs: Die functionaliteit zit niet in de app maar wel deze handelswijze:

1) Klik op
    2) Klik onderaan op “Open in Safari” (grijze Safari icoontje) (of Chrome, als je dat liever gebruikt)
    3) Het op dat moment in de app geopende topic wordt nu in Safari geopend en nu heb wél je de mogelijkheid foto’s toe te voegen.

Bijdrager
    KR1275

Volgens mij is dit een bekend probleem en zijn er diverse filmpjes over op youtube. Wie weet…

Mijn SE van weleer was ook niet vlekkeloos, en toen was hij maar een paar jaar oud.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.