5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    lekiam97

Macintosh SE gebruikersnaam

Hallo,

Ik heb pas geleden een Macintosh SE gekocht voor €6 in een kringloopwinkel. Als ik hem opstart gebeurt er dit:
    1. Hij geeft het opstartgeluid
    2. Er staat: Welkom bij Macintosh
    3. Er staat: Typ hier uw gebruikersnaam

Nou is mijn vraag: Waarvoor is deze gebruikersnaam en wat moet ik hier invullen???

Alvast heel erg bedankt

Bijdrager
    tarun

Typ gewoon je eigen naam. Aangezien je deze SE niet aan internet of een netwerk zal koppelen maakt het verder weinig uit.

Bijdrager
    Muziekfan

Dit is wel een vreemd verschijnsel.
    Ooit bestond de functie ‘Macintosh Management’. Maar dat was voor MacOS9. Het was een halfslachtige poging om van MacOS9 een multiuser omgeving te maken. Macintosh Management werkte met ‘Panels’ en daarin was de optie aanwezig om de gebruiker te laten aanloggen via een inlogvenster.
    Je had er een Appleshare-IP Fileserver 6.3 voor nodig voor de gebruikers authenticatie.
    Echter: een SE draait bij mijn weten maximaal MacOS 7.5.5 en dat is een stuk ouder.
    Wat je zou kunnen proberen: Mac opstarten met SHIFT toets en kijken of ie doorstart.
    Ook kun je opstarten met ingedrukte spatiebalk. Met een beetje geluk kom je terecht in ‘Extensiebeheer’ en kun je daar een en ander uitzetten.

Bijdrager
    lekiam97

Heel erg bedankt, helaas heb ik geen toetsenbord, dus dat zal ik moeten aanschaffen…
    Ik dacht dat het misschien een account was zoals je tegenwoordig hebt bij het opstarten van een computer.

Heel erg bedankt.

Bijdrager
    lekiam97

Is dit dan geen gebruikersnaam van de vorige gebruiker?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.