9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    dennisdelaedt

Macintosh Imac G3

Ik heb vandaag deze Macintosch Imac G3 gekocht. Nu zit ik met de vraag of hier een beeldbuis in zit. waarom deze vraag kan dit ontploffen?

Bijdrager
    stel maar

Hierin zit een beeldbuis ja.
    Wat ben je er mee van plan? Ze ontploffen niet zo maar.

Bijdrager
    Xcode

Ik heb meerdere iMacs G3 gehad en gebruikt, zonder ook maar een enkel probleem. Nee, de beeldbuizen ontploffen niet. Maar dat hangt er een beetje vanaf wat je er mee van plan bent natuurlijk.

Bijdrager
    computer space

1 april is nog ver weg? Nooit een TV gehad met beeldbuis? Dat zijn die dingen die 10x zo lang mee gaan als een LCD.

Bijdrager
    Togassa

Een beeldbuis ontploft/explodeert niet. Een beeldbuis kan alleen imploderen, omdat deze vacuum is.

Bijdrager
    MBPuser

wat dinges hierboven zegt:grin:

Bijdrager
    Koning Frank

vraag je scheikunde leraar voor een leuk mengseltje

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    Togassa op 15 september 2012

Een beeldbuis ontploft/explodeert niet. Een beeldbuis kan alleen imploderen, omdat deze vacuum is.

Waarna, als dat gebeurt, de scherven van de resterende binnenkant af zouden kunnen ketsen en toch op je af kunnen vliegen:)

Maar de kans dat er iets mee gebeurd is nogal klein. Je kunt, als het het zou willen, een harde schop vol tegen het scherm geven, en het zou me verbazen als het daarvan kapot zou gaan. Of om het anders te stellen: we hebben met z’n allen zo’n zestig jaar naar beeldbuizen zitten kijken, en hoe vaak heb je ervan gehoord dat er eentje ontploft is?

Bijdrager
    Brombeer

Zou TS nog een tweede post op dit forum wagen?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.