10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    marcogoole

Macintosh HD vinden

Hai,

Ik heb volgend probleem. OS 10.5.6: Ik vind mijn gewone interne harde schijf niet terug op de zijbalk van mijn finderscherm en ook niet op mijn bureaublad. Zo is het bijna niet mogelijk om naar bvb. mijn systeemmap te gaan. Ik zie alles wat onder mijn gewone thuismap staat wel in de zijbalk. Ik heb ooit wel m’n naam veranderd, maar dat kan toch niet het probleem zijn. De enige manier om er te geraken is bvb. de map programma’s aan te klikken en dan bovenaan “ga naar bovenliggende map”. Dan zie ik die wel verschijnen. anders zie ik alleen ’n netwerksymbool. (terwijl ik helemaal niet in ’n netwerk zit). Hoe los ik dit op? Iemand enig idee? Het zal waarschijnlijk supersimpel zijn, maar ik zit er nu toch al enige tijd op te zoeken en ik vind het maar niet…

Groetjes,

Marco

Bijdrager
    Pieterr

Al gekeken in de voorkeuren van de Finder?
    Daar staan vinkjes om eea te laten zien.

Bijdrager
    marcogoole

ja, die staan allemaal aan!:)
    Je hebt daar oa “computer”. Die heb ik ook hernoemd naar “mijn computer”.
    Maar daaronder heb je dan weer “macintosh HD” en netwerk. Het rare is, als ik er naartoe gaan via “ga naar bovenliggende map” (zie vorige uitleg”), ik dan zowel “macintosh HD” als “netwerk” zie staan. Maar klik ik daarvan weg, en dan terug op “mijn computer” zie ik alleen nog maar het netwerk. “macintosh HD” is dan terug verdwenen… Raar…

Bijdrager
    fatboysmart

Heb je toevallig Poser 7 gedownload?

Bijdrager
    marcogoole

euh ja… heeft dat daar iets mee te maken. Heb dat ooit geinstalleerd maar er dan niks meer mee gedaan. Dus als ik dat er terug afsmijt, is ’t dan in orde?

Bijdrager
    fatboysmart

Waarschijnlijk heeft het er iets mee te maken.
    Lees dit draadje even helemaal door voordat je iets doet. Het schijnt op te lossen te zijn met een scriptje. Is al meer dan een jaar geleden, dus het fijne weet ik er niet meer vanaf.

http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?p=1489643

Bijdrager
    fatboysmart

Hier nog een artikeltje erover… niet echt simpel op te lossen geloof ik.

http://www.pinkmutant.com/articles/invisible.html

Bijdrager
    fatboysmart

Dit is het scriptje… geen idee of het werkt…

Launch ScriptEditor and copy and paste this into the script window:

[code:1:c47eea5e67]tell application "System Events"
    set visible of disk "NameofDisk" to true
    end tell

tell application "Finder" to quit
    delay 1
    tell application "Finder" to launch[/code:1:c47eea5e67]

Replace NameofDisk with the actual name of your disk, hit the Compile icon to make sure the script didn’t acquire any errors, and then hit run. This should set the visible attribute back to visible and quit and relaunch the Finder, thus making the change available.

Bijdrager
    marcogoole

laat ik nu even op m’n knietjes zitten en je langzaam maar diep vanuit m’n hart danken!!!!:lol:
    Het werkt dus! Hopelijk blijft die ’t doen. haha.
    Merci!!!!

Marco
    En die poser, die gaat direct de vuilbak in.

Bijdrager
    fatboysmart

Graag gedaan.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.