13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    LdeV

Macintosh HD moet worden hersteld

Beste,

ik deed gister een schijfcontrole, en nu krijg ik deze melding:

Als ik nu de CMD en R-toetsen indruk bij het opstarten, kan ik de schijf niet controleren of herstellen.
    Hoe kan dit? Als ik de controle uitvoer bij de schijf die 750,16GB…Toshiba etc. zegt, komen er geen foutmeldingen.
    Is er misschien iets verkeerds in het schijfhulpprogramma?

Met vriendelijke groet, Lasse

Inactief
    Anoniem

Heb je Cmd-R lang genoeg ingedrukt gehouden?

OS X Lion of OS X Mountain Lion bevat een ingebouwde set hulpprogramma’s in het herstelsysteem. Start uw Mac opnieuw op en houd de Command-toets en de R-toets (Command-R) ingedrukt totdat het Apple-logo verschijnt, wat aangeeft dat uw Mac wordt opgestart. Na het opstarten van het herstelsysteem moet u een bureaublad met een OS X-menubalk en het programmavenster “Mac OS X-hulpprogramma’s” zien. Opmerking: als u een inlogvenster of uw eigen bureaublad en symbolen ziet, hebt u mogelijk Command-R niet lang genoeg ingedrukt gehouden. Herstart en probeer opnieuw.

Bijdrager
    LdeV

Ja.. Ik kreeg die speciale set programma’s. Maar daar kan ik dan de harde schijf niet herstellen..

Bijdrager
    Beech

Schaf Carbon Copy Cloner aan, maak een backup op een externe harde schijf, met GUID-partitie en start vanaf daar op. Dan kun je je HD herstellen.

Inactief
    Anoniem

Welk OS X heb je ?

Bijdrager
    Mona

Ik heb hetzelfde probleem! HD moet worden hersteld. Kan ik ‘m gewoon wissen en dan vanaf Time Machine alles terugzetten?

Bijdrager
    Mona

Mijn MacBook Pro is van medio 2010

Bijdrager
    LdeV

Sorry, tijdje niet thuis geweest.

@Koen
    , ik heb OS X Lion. 10.7.5

Bijdrager
    Beech

Nogmaals, ik zou Carbon Copy Cloner aanschaffen, bevalt mij prima. Heb al een aantal malen de HD van mijn iMac hersteld, gestart vanaf de externe HD.
    Overigens: waarom werkt de linkURL niet ?

Inactief
    Anoniem

De url plaatsen zonder de URL tag werkt wel: http://www.bombich.com/ :!:

Bijdrager
    Beech

Dat snap ik wel, gebruik ik ook wel, maar wil een link maken in een woord, zoals vroeger kon ennu blijkbaar niet meer. Dus mijn vraag was hoe dat komt.

Inactief
    Anoniem

Het zal dan wel aan de nieuwe software van het forum liggen. Dat is tegenwoordig altijd wel een goede verklaring.:mrgreen:

Bijdrager
    LdeV

Bedankt! Ik zal het een dezer dagen, wanneer ik voldoende tijd heb proberen.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.