6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Mr Cr00b

Macintosh HD Formateren, hoe? [Opgelost]

Beste,

Ik heb onlangs een SSD in mijn MBP Mid 2009 geplaatst als tweede HD. Hierop heb ik Mavericks geïnstalleerd en al mijn programma’s. Nu heb ik alle data van mijn Macintosh HD verplaatst en wil ik deze formateren zodat alle troep er af is en ik hem kan gebruiken als interne extra HD. Als ik deze schijf wil wissen krijg ik de volgende waarschuwing; Wissen van schijf mislukt met de fout; Schijf kan niet worden gedeactiveerd‘

Ik probeer hem te wissen vanuit schijfhulpprogramma naar de structuur Mac OS Uitgebreid (Journaled)

Weet iemand wat te doen?

Groet,

Jop

Bijdrager
    Nikita

Normaal gesproken kan ‘ie ‘m niet deactiveren als je ervan bent opgestart. Wat je eventueel nog kan proberen is opstarten vanaf een installatie DVD (of live Linux als je geen oudere OS X installatie DVD hebt) en via die weg de oude HDD formatteren.

Oja, je hebt niet toevallig programma’s openstaan die vanaf je oude schijf draaien, of er bestanden vanaf nodig hebben?

Bijdrager
    Mr Cr00b

Ik ben opgestart vanaf mijn SSD in Mavericks. Ik heb alle programma’s gesloten, maar geen verschil. Macintosh HD is wel een partitie op de originele schijf zoals deze altijd in laptops wordt geleverd. Maakt dat nog wat uit?

Bijdrager
    Nikita

Nee, zolang je bent opgestart vanaf een fysiek andere schijf en geen programma’s e.d. er vanaf draait, zou je ‘m gewoon moeten kunnen formatteren. Ik neem aan dat je al opnieuw hebt opgestart? Anders de truc uitvoeren met een installatie of live DVD.

Bijdrager
    Mr Cr00b

@Nikita Ja! dat was het. Een simpele herstart. Wie had dat gedacht.

Bedankt voor je hulp!

Bijdrager
    Nikita

Soms ligt het zo voor de hand dat je er compleet overheen kijkt:-)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.