17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    Jo Goossens

Macintosh 1988 verkopen: suggesties

Beste

Ik heb een Macintosh met bijgeleverde printer, beide uit 1988.

Waar kan ik die aanbieden en wat is een correcte prijs. Ik hoef er niet te veel voor krijgen, maar ook niet te weinig.

Vriendelijke groeten.

Jo

Inactief
    Anoniem
    Bijdrager
    KarelWillem

‘Een’ Macintosh uit 1988?

Een ‘wat’? En wat voor printer?

De enige die in dat jaar is uitgebracht is een IIx geloof ik. Met een dot-matrix printer?
    Die zijn beide zo ongeveer niets waard.

Flesje wijn van de Albert Heyn, of een sixpackje bier, is wel zo ongeveer de correcte prijs.

Bijdrager
    Ir.Bob

Op Ebay staat een Macintosh SE (volgens Wikipedia gemaakt tussen 1987 en 1990), daar wordt 185 GBP voor gevraagd.

Geblokkeerd
    Anoniem
    Ir.Bob op 30 april 2014

Op Ebay staat een Macintosh SE (volgens Wikipedia gemaakt tussen 1987 en 1990), daar wordt 185 GBP voor gevraagd.

Je kan vragen wat je wil, voor een realistisch bedrag moet je bij verkochte items kijken. En dan moet je nog rekening houden met een kleinere markt op Marktplaats, dus nog lagere prijzen.

Ik gok dat de waarde tussen de 40 en 80 euro ligt gebaseerd op wat ik weet (jaartal). De staat, het model, de aanwezigheid van accessoires maken ook uit. Heb je foto’s en details?

Bijdrager
    Jo Goossens

Beste

foto’s heb ik. Details nog niet, de pc staat op zolder bij mijn ouders.

De foto’s zal ik op marktplaats posten.

Groetjes

Jo

Bijdrager
    KarelWillem

Anyway… verwacht niet teveel van van de opbrengst van een Mac uit die periode.
    Als je een paar tientjes van een liefhebber krijgt, mag je heel blij zijn.

Als je een fotootje hier plaatst, kunnen we in ieder geval alvast zien om welk model het gaat.

Bijdrager
    Jo Goossens

Bijdrager
    KarelWillem

Helaas een typisch ‘tussenmodelletje’. Niet de eerste van een serie, niet de snelste van een serie.

En niet bepaald in mint-conditie. Echt waarde nul dus.

Wij hebben deze series regelmatig gratis bij mensen afgehaald.

Bijdrager
    Jo Goossens

Misschien gaat het die weg dan wel op:-) We zien wel. Dank u allen voor de info.

Bijdrager
    typonerd

Inderdaad, vooral sentimentele waarde. Heb er onlangs twee gekregen. Vind het fijn als hebbeding en decoratief. Ze werken nog maar ik denk niet dat ze ooit waarde zullen hebben. Misschien in 2111, bij de herdenking van 100 jaar Steve Jobs.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Je kunt hem altijd nog aan het Apple museum schenken…

Bijdrager
    GoeieDag

Zouden die er ook al niet meer dan genoeg van hebben?

Bijdrager
    TRML

Je kan hem ook zelf houden en er een klok app op zetten, altijd leuk voor op het werk of zo…

Bijdrager
    KarelWillem

Het geklooi alleen al om een klok-app op floppy te krijgen voor je Plus, is genoeg om hem gewoon lekker weg te geven.:)

Geblokkeerd
    Anoniem

Gewoon voor 50 euro op Marktplaats zetten, als er interesse is kun je heus wel geld voor krijgen (en het is tenminste geen ED, maar een echte Plus). De 128k (€300 en hoger) en 512k (200 en hoger?) die voor dit model kwamen zijn zeldzaam, dus als je zo’n model wil is de Plus het best te verkrijgen. Daar zijn nog best kopers voor.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    GoeieDag op 30 april 2014

Zouden die er ook al niet meer dan genoeg van hebben?

Niet perse want je kunt in dat museum plaats nemen achter zo’n oude Mac. Dus meer exemplaren verlaagt de wachttijd voor de bezoekers.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.