30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 33)
  • Q:

Bijdrager
    mowat

[Opgelost] Macfreak weer uit de lucht ?

Ik probeer al 2 dagen om ook nog eens op Macfreak te geraken maar dat lukt niet .

In juli 2018 was er op OMT ook al een draadje van Sedekit toen Macfreak ook plots niet te bereiken was.

Weet iemand meer ?

Bijdrager
    Ziegler

Ik weet alleen dat ik er niet op kom.

Bijdrager
    McPim

https://twitter.com/macfreaknl?lang=en

Volgens mij nog geen twee dagen, maar in ieder geval sinds gisteren. In juli was er iets goed mis in de backbone van hun hosting provider, geen idee of dat nu weer zo is. Als je als Macfreak een Twitter account hebt is het wel jammer dat je daar geen updates plaatst.

Bijdrager
    Shmoo

Sinds gisteren ergens rond 10:00 of 11:00 zijn ze offline gegaan. Twee uur later of zoiets kwam het bericht op Twitter dat ze offline waren.

Bijdrager
    McPim

Hun hosting provider AppleISP lijkt zelf ook offline, geen ‘klein dingetje’ blijkbaar.

Bijdrager
    Shmoo

Edit Pim was me voor

Moderator
    Raymon Mens

Nou ik mag dan wel graag klagen op onze huidige host (ze halen het niet bij TransIP, maar overstap was verplicht ivm overname door WPK) maar twee dagen van het internet verdwijnen, zo gek hebben ze het nog niet gemaakt πŸ˜…

Bijdrager
    koen

Hoe zit het trouwens met al die bugs die nog steeds in de OMT website zitten? Wordt daar nog iets aan gedaan of vinden ze het wel goed zo bij WPK?

Bijdrager
    McPim

Zie het laatste bericht hier Koen.

Bijdrager
    Shmoo

Welke bugs? πŸ₯΄

Moderator
    Raymon Mens

De huidige omgeving met alle bijbehorende bugs heeft geen toekomst meer. Er wordt gewerkt aan een overstap naar een volledig hosted Discourse.Dat is van de makers van Stack Overflow. Die weten hoe je een groot forum host.

Dit is de beste oplossing, want bij WPK werken vooral front-end developers die weinig kaas hebben gegeten van complexe backend-taken zoals forumsoftware debuggen. Het was een fout om te denken dat we dit wel konden en deze versie van OMT te lanceren, maar van fouten leer je…:)

Bijdrager
    Brombeer

want bij WPK werken vooral front-end developers die weinig kaas hebben gegeten van complexe backend-taken

Dat kan kloppen. Toen ik was uitverkoren om een voorversie te testen waren ze vooral geΓ―nteresseerd in muisbewegingen. Of eigenlijk vingeren op een telefoon.

En vragen ze mij… hihi.

Bijdrager
    Shmoo

Dit is de beste oplossing, want bij WPK werken vooral front-end developers die weinig kaas hebben gegeten van complexe backend-taken zoals forumsoftware debuggen.

πŸ§€ happen dan! Hap hap hap…

Bijdrager
    koen

🐁🐁🐁🐁🐁🐁🐁🐁🐁🐁🐁

Bijdrager
    Shmoo

Ik denk niet dat het vandaag nog wat gaat worden. Ze gaan over uurtje sluiten.

Het gekke is, geen enkele site of dienst van dit bedrijf lijkt online te zijn. Ik hoop voor Robert dat hij lokaal een backup heeft van zijn site want dit ( omdat het zo stil blijft – na zo’n periode ) ziet er niet goed uit.

Bijdrager
    TheBigZ

Willem, het duurt Lang.;-)

Bijdrager
    Shmoo

Hihihi 😹

Bijdrager
    McPim

Lekkere ISP ben je, als je je klanten niet eens per Facebook of Twitter op de hoogte houdt.

πŸ’€

Bijdrager
    koen

Zal dan wel opeens druk worden hier…

Bijdrager
    McPim

Mac-webhost AppleISP kampt met langdurige downtime

Interessantste zin is deze: ‘Het datacenter waar de ISP rackruimte huurt, wilde geen commentaar geven op β€œzaken die tussen het datacenter en de klant” spelen.‘ Dan lees ik dat er blijkbaar ‘zaken’ spelen tussen het datacenter en de klant en het niet lijkt op een technisch probleem zoals in juli. Grappig dat je door geen commentaar te geven toch iets zegt. Rekening niet betaald?! Mmm.. Hoop inderdaad Shmoo dat Robert zelf een backup heeft van MacFreak πŸ€”.

Geblokkeerd
    geanonimiseerde gebruiker

Geblokkeerd
    Anoniem

<p class=”cite”>koen op 16 januari 2019 om 19:44</p>
    Zal dan wel opeens druk worden hier…

Zouden ze zΓ³ wanhopig zijn?

Bijdrager
    MacWim

Toch echt wel een vette storing hoor.
    Twee uur geleden plaatste AppleISP dit op zijn faceboeksite:

Soms gaat er wel eens wat mis. Een deel van ons netwerk ligt plat maar komt snel weer online. Door een opeenstapeling van zaken is er een langdurige storing aan de gang. Helaas ligt het nu buiten onze macht en moeten we even afwachten tot alles het weer doet.

Een storing dus – gelukkig maar…

Bijdrager
    koen

Gnirots 🧐

Bijdrager
    McPim

Bijdrager
    McPim

And it’s back πŸ‘πŸ»

Bijdrager
    TheBigZ

Ja.

Bijdrager
    Shmoo

Is het weer zo ver?

Bijdrager
    fred44nl

Ja

zelfs geen ping

en al helemaal geen pong

Bijdrager
    TheBigZ

Apple ISP is uit de lucht.

http://www.appleisp.com/

MacFreak Redactie (@MacFreakNL) Tweeted:
    MacFreak is op dit moment jammer genoeg offline. Dit is bekend, en er wordt door de provider hard gewerkt aan een oplossing.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 33)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.