18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:

Bijdrager
    sedikit

[Topic gesloten] MacFreak uit de lucht?

Ik weet het: men spreekt altijd in dit soort gevallen eufemistisch over “de buren”. Ondanks het feit dat menigeen hier zowel bij OMT, als bij MacFreak geregistreerd staan. Vandaar:

kan het zijn dat Macfreak al twee dagen uit de lucht is? Op Google niets te bespeuren. Wie weet meer?

• Dit onderwerp is gewijzigd 3 weken, 1 dag geleden door  sedikit.

Bijdrager
    19

Ik las zojuist een tweet van MacFreak zelf, er wordt aan een oplossing gewerkt!

Moderator
    Raymon Mens

Schijnt daar rond 14:00 uur fout zijn gegaan. Ik zal nooit meer klagen als onze host 5 minuten caching problemen heeft.

Bijdrager
    sedikit

@19 en @raymon Mens, bedankt! Dan weet ik het tenminste.

Bijdrager
    sedikit

MacFreak is weer online. Opgelost dus!!

Bijdrager
    koen

Phew…

Bijdrager
    vuurvreter

<p class=”cite”>Raymon Mens op 29 juni 2018 om 10:58</p>
    Ik zal nooit meer klagen als onze host 5 minuten caching problemen heeft.

Pfff 5 minuten en wij klaagden maanden zonder resultaat (nu uit eindelijk opgelost, maar….). Ga je schamen.

Bijdrager
    Shmoo

Dat vind ik altijd weer verbazend, dat MacFreak never en nooit van dat ‘Leon de dictator imago’ af lijkt te raken. Dat was ergens in 2005 ? en daar hebben mensen het nu nog altijd over wanneer ze de naam MacFreak horen. Dat zegt denk ik heel erg veel over MacFreak, dat het in al die jaren daarna eigenlijk voor spek en bonen op het internet heeft gestaan, en nog steeds staat. Dat het helemaal niets heeft gedaan en doet om een toegevoegde waarde voor X doelgroep te zijn.

Bijdrager
    GoeieDag

ernst. op 13 juli 2018 om 09:28
    Wie herinnert zich niet de vetes indertijd tussen OMT en MacFreak…

Ik niet.

Want er was geen vete. Laat staan; vetes! Het waren (en zijn) gewoon twee sites die op hun eigen manier bezig waren (zijn) om hun publiek te dienen. En dat soms beter, en soms minder goed deden dan de ander. Ook afhankelijk van het publiek wat zich op het forum bevond (bevind).

Het zal we weer je ruime fantasie zijn (iets wat jij zelf ‘een feit’ noemt), die het zicht op de werkelijkheid en verleden, een beetje vertroebelt.

@shmoo, waarom post je dan wel op MF?

Een keer geen mening over iets ventileren, is ook een optie.

Bijdrager
    Shmoo

Een keer niet op mij reageren is net zo goed een optie.

En om je voorzetje af te maken, ik reageer niet meer op MacFreak vanwege het extreem kleine groepje akelige gebruikers die MacFreak eerder de afgrond in helpt dan dat ze iets toevoegen. Maar goed dat krijg je wanneer je door een bepaalde ondergrens zakt, dan blijven bepaalde jongens over die je niet weg kunt jagen al zou je willen. Die jongens gaan zich dan een soort van profileren en opstellen richting andere alsof MacFreak niet zou bestaan zonder hun inbreng.

Ik kijk nog tweemaal per week of zo even op de site of ik iets interessants zie aan de rechterkant maar als ik dan de reacties lees dan voel ik meestal niet meer de behoefte om daar nog op te reageren. En dat zegt al heel wat, als Shmoo ergens niet op wilt reageren!

Bijdrager
    GoeieDag

Een keer niet?

Ik reageer 9 van de 10 keer niet op jouw ‘bijdragen’; maar aangezien jij overal op reageert, kom ik je idd toch wel eens tegen.

Bijdrager
    KarelWillem

Ach ja, het is ergens wel triest hoe dat gelopen is.

Hij bedoelde het echt wel goed, en er waren mooie ideeën. Maar hij kon niet zo goed omgaan met het hele social media gebeuren. Probleem was denk ik vooral dat hij begon te geloven dat de hele wereld tegen hem was, en dat liep uiteindelijk behoorlijk uit de hand.

Ik zat destijds midden in die schizofrene wereld van dhr. van Schie, waardoor uiteindelijk zelfs de complete site tijdelijk op zwart werd gezet. Dat ging echt wel heel ver hoor. Maar nogmaals; dat was voornamelijk triest om te zien.

Bijdrager
    GoeieDag

Originele tekst van mijn reactie hier heb ik weggehaald, want een reactie op de bijdrage van @ernst., die (m.i. terecht) door de mod is weggehaald (zie onder).

En daarom klopte de context niet meer; het leek alsof ik op KW reageerde.

• Deze reactie is gewijzigd 4 dagen geleden door  GoeieDag.

Bijdrager
    KarelWillem

Het is nu eenmaal zo dat niet iedereen geschikt is om op een fatsoenlijke manier te communiceren op het Internet.

Om dat de kop in te drukken is een ban het uiterste hulpmiddel (ik heb op mijn Facebook-pagina bijvoorbeeld daadwerkelijk één persoon geblokkeerd).

Je moet wel door de regels heen kunnen lezen en beseffen dat jijzelf ook onderdeel bent van die communicatie. En dat ging daar bij MacFreak gewoon niet meer. Er is dan ook door Leon de – juiste – beslissing genomen volledig afscheid te nemen van de community.

Bijdrager
    GoeieDag

@KW, zo ongeveer, inderdaad.

Maar onderschat niet de ‘schizofrene wereld’ van sociale media. Als je eenmaal de gebeten hond bent, krijg je ladingen shit over je heen. Zelfs slachtoffers van misdrijven worden aangevallen op social media. Kan me voorstellen dat van Schie er ook goed van langs heeft gekregen. Misschien gedeeltelijk terecht, maar ook absoluut veel ten onrechte.

Bijdrager
    KarelWillem

Absoluut. Maar uiteindelijk is het hele circus der ellende ergens begonnen.

En aanleiding was toch vooral het dictatoriale en weinig sociale gedrag van de grote leider zelf.

Bijdrager
    Shmoo

Ik was er ook bij, zelfs nog iets eerder dan het begin en heb de laarzen met daaraan het opgedroogde modder nog in de stal staan. 😶

Moderator
    Pete.Z

Ik heb wat posts verwijderd, en gooi dit topic op slot.

Nergens voor nodig om dat allemaal met naam en toenaam weer eens op te halen, voor niemand van de destijds betrokkenen, die nonsens zijn we voorbij.

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Het onderwerp ‘[Topic gesloten] MacFreak uit de lucht?’ is gesloten voor nieuwe reacties.