7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    MacT

MacFan – Een website verbouwen tot app

Ik heb m’n website dmv ‘Automator’ omgebouwd tot App, naar een idee van MacFan. Werkt uitstekend op de Mac. Maar zou ik deze App ook kunnen gebruiken op de iPhone/iPad? Tot nu toe lukt het me niet eens de App via toegezonden mail binnen te halen op deze apparaten… Iemand suggesties?

Bijdrager
    KarelWillem

Maar zou ik deze App ook kunnen gebruiken op de iPhone/iPad?

Nee. Je maakt daarmee een Mac-app. Geen iOS-app.

http://nieuwsbrief.macfan.nl/issues/macfan-een-website-verbouwen-tot-app-198523

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 1 dag geleden door  KarelWillem.

Bijdrager
    Shmoo

Progressive web applications (PWAs) are a type of application software delivered through the web, built using common web technologies including HTML, CSS and JavaScript. They are intended to work on any platform that uses a standards-compliant browser. Functionality includes working offline, push notifications, and device hardware access, enabling creating user experiences similar to native applications on desktop and mobile devices. Since they are a type of webpage or website known as a web application, there is no requirement for developers or users to install the web apps via digital distribution systems like Apple App Store or Google Play.

Bron

PWA is wat je dan zoekt.

https://developers.google.com/web/progressive-web-apps

Introductie.

Een tutorial/cursus om het te leren van A tot Z.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik denk dat dat helemaal niet is wat hij zoekt. .;)

Bijdrager
    MacT

@shmoo @karelwillem

Ik ben wel blij met het bericht van Shmoo over PWA. Ik kan me namelijk voorstellen dat besproken App behalve op Mac toch ook op IOS en zelfs op PC zou moeten kunnen draaien. We hebben het dan toch over een webapplicatie? Momenteel is het nog zo dat wanneer ik de App via mail stuur naar een andere Mac, het bestand niet geopend kan worden. Waarom is mij onduidelijk. Help!

Bijdrager
    koen

Misschien heb je hier wat aan.

Bijdrager
    Shmoo

Misschien omdat tijdens het inpakken via Automator er een absolute path naar het programma wordt gemaakt. ?? (gokje)

Als je deze ingepakte app dan op een andere computer wilt gebruiken dan klopt dit path niet meer. Denk aan het huisje in Finder. Bij iedereen, of elke computer heet dit anders.

Bij mij Mac_mini en MacBook_Pro bij iemand anders Janssen, Henk_de_Boer.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.