30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 37)
  • Q:
    Bijdrager
    sanne

Mac.com niet bereikbaar in combinatie met ADSL-Tiscali?

Ik probeer een mac.com-e-mailaccount te installeren, maar het lijkt wel alsof mac.com niet bereikbaar is?

Mail zegt dat POP-server ‘mail.mac.com’ niet bereikbaar is.

http://www.mac.com/ wil ook niet openen?

Bijdrager
    OMT-fan

Alles werkt hier gewoon!!

Bijdrager
    sanne

Ik krijg:

————

Safari kan de pagina niet openen.
    Safari kan de pagina ‘http://www.mac.com/WebObjects/Welcome’ niet openen. Fout: ‘netwerkverbinding verbroken’ (NSURLErrorDomain:-1005) Kies ‘Verstuur bugrapport naar Apple’ uit het Safari-menu, geef het foutnummer op en geef een beschrijving van wat u deed toen dit bericht werd weergegeven.

———–

Elke andere url werkt wel: wat is hier aan de hand?!

Bijdrager
    Yaris

Als ik op je link klik, word ik wel omgeleid naar http://www.apple.com/dotmac/

Bijdrager
    sanne

Ah, mooi, die werkt inderdaad wel.

Bijdrager
    sanne

Uh, maar als ik op die webpagina naar “Mail” ga (om via webmail het mac.com-account te checken), dan valt het allemaal weer in elkaar:(

De pagina wil niet laden.

Bijdrager
    jumper

Hier werkt alles zoals het hoort. Strange.

Bijdrager
    Yaris

Er zijn momenteel wereldwijd problemen met .Mac, zie http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=594674 . Je moet gewoon wachten tot het vanzelf opgelost geraakt.

Bijdrager
    jumper

Mja blijkbaar zijn er toch problemen, niets ondervonden nochthans.

Bijdrager
    sanne

Ah, direct in het eerste bericht lees ik hetgeen wat ik vanmiddag ook als probleem had: op de website geeft de status alle lampjes groen, en toch lukte vanmiddag de e-mail niet. Vreemd genoeg lukte OOK de software-update niet: ook daar kreeg ik een melding dat de Apple-server niet beschikbaar was.

Afijn, een paar uur later was ik thuis en heb direct dezelfde zaken thuis geprobeerd: geen enkel probleem met hetzelfde .Mac-account op mijn computer thuis. Een van de verschillen die ik nu maar heb bedacht is, dat waar ik het vanmiddag probeerde was via adsl-Tiscali, terwijl ik thuis op adsl-Xs4all zit.

Zie ook:

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=84267

Maar als het thuis WEL werkt en bij mijn ouders NIET: xs4all maakt toch niet gebruik van een ander netwerk dan Tiscali?

Bijdrager
    hunter18

Hier hetzelfde probleem. Kan sinds gisteren geen mail ontvangen en versturen. Kom inderdaad ook niet op de .Mac site. Had gehoopt dat het vandaag wel weer zou werken, maar nee hoor.

Terwijl op de support site staat dat alles werkt.

Werkt het bij jullie wel weer?

Bijdrager
    wontolla

Apple is zeker te veel bezig met Leopard en verwaarloost het zorgen voor mail en iDisk.

Overigens werkt idisk en mail hier in den Haag wel goed bij xs4all

Bijdrager
    sanne

Hunter: via welke verbinding zit jij op internet?

Bijdrager
    hunter18
    ”sanne”

Hunter: via welke verbinding zit jij op internet?

Tiscali ADSL!

Bijdrager
    sanne

Mag ik de mensen die net als ik op Tiscali ADSL problemen met .Mac hebben dringend adviseren om in elk geval de helpdesk van Tiscali te bellen met hun klacht: ze hebben mij gisteren – natuurlijk – doorverwezen naar de Apple Helpdesk. Maar ik zie hier toch een patroon ontstaan: ik kan inmiddels nu 3 mensen aanwijzen die .Mac-problemen hebben in combinatie met adsl-tiscali.

Verder een dringend advies om via de feedback-formulier van .Mac (als je daar nog kunt komen) een bericht over de onbereikbaarheid insturen. Je krijgt wel het antwoord in de trant van: “bedankt voor je feedback maar we zullen je nooit antwoorden”. Maar als we niks doen, dan worden we zeker niet gehoord.
    Via die mac-discussion krijg ik het idee dat de problemen niet uitsluitend aan adsl-tiscali te wijten zijn.

Via een andere lijst heb ik de tip gekregen om een andere DNS in te stellen. Ik zit momenteel niet op de locatie met de problemen, maar graag hoor ik van andere mensen of dat een oplossing biedt.

Bijdrager
    aperitivo

Ik heb 12move, dezelfde .mac problemen – ook de website opent niet. Is er een verband met Tiscali? Hoe zou je aan een andere DNS moeten kunnen komen?

Bijdrager
    aperitivo
    ”Yaris”

Als ik op je link klik, word ik wel omgeleid naar http://www.apple.com/dotmac/

ja ok, maar als je daarna op mail drukt zit je alsnog vast

waar kan je het feedback formulier van .Mac vinden (link)?

Geblokkeerd
    Anoniem

M’n pap heeft hier .Mac in combinatie met Panther… iSync kan niet met .Mac verbinden en Mail geeft ook aan dat er problemen zijn met .Mac. Ook wij hebben ADSL van Tiscali.

Bijdrager
    hunter18

Zit nu achter een Windows PC met Planet ADSL en hier werkt .Mac prima. Tenminste ik kan op de .Mac site komen en mijn mail uitlezen.

Zeer vreemd!

Bijdrager
    Double_UK

Ik kan ook niet meer op .mac en iTMS komen.
    Maar ik heb 12Move. Is deze misschien geligneerd aan Tiscali?

Heel lastig, allemaal.

:(

edit:
    Ik heb even verder gezocht. En inderdaad, 12move hoort bij Tiscali.
    Dus het is heel misschien wel een Tiscali-probleem…

Bijdrager
    lemoentje

Zoals ook in mijn draadje hierover (maar dan met iTunes en software update, werken namelijk ook niet meer), hebben ze bij Tiscali inderdaad wat problemen met verschillende (router) servers. Kan nog wel een dag (maak er voor de zekerheid 2 van) duren.

Duurde overigens even voordat ze toegaven dat ze problemen hebben….
    Zie hier mijn draadje: http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=84300

Geblokkeerd
    Anoniem

Dus alleen 12move en Tiscali, die dus bij elkaar horen, hebben deze problemen? Zeer vreemd. Pap baalt nu als een gek omdat de agenda niet meer Sycnt. Hopelijk is het snel weer opgelost.

Bijdrager
    sanne

Uit de diverse berichten (uit deze draad en de draad van Lemoentje) komt steeds duidelijker het beeld naar voren dat Apple-servers (.Mac, Software-update, iSync, iTunes Store) in combinatie met Tiscali en 12Move een slechte combinatie zijn op het moment. Dit is ongeacht de gebruikte OS-versie of gebruikte computer (processor).

Ik adviseer nog steeds sterk om de helpdesk van Tiscali hierover per e-mail of telefonisch te benaderen: hoe meer berichten ZIJ krijgen, hoe duidelijk het ook hun wordt dat zij iets moeten gaan doen.

Iemand heeft mij gemaild dat dit kan worden opgelost door een andere DNS dan de DNS van Tiscali te gebruiken.

Ik heb geprobeerd om de DNS-server van XS4ALL te gebruiken, maar dat hielp niet. Ik heb begrepen dat dit komt omdat deze DNS-server geen verzoeken accepteert die niet van XS4ALL zelf afkomstig zijn.

Heeft iemand zijn problemen op kunnen lossen door een andere DNS-server in te stellen?

Bijdrager
    hunter18
    ”sanne”

Heeft iemand zijn problemen op kunnen lossen door een andere DNS-server in te stellen?

Hoe doe je dit? En waar vind je de DNS server van een andere provider?

Bijdrager
    Double_UK

Sinds enkele minuten kan ik (via 12Move) weer iTMS bekijken en naar .mac.

Hopelijk blijft het zo. Het heeft deze keer wel een tijd geduurd. Maar ben blij dat het opgelost is.

8)

Geblokkeerd
    Anoniem

Ik zal zo (via Tiscali) eens kijken wat er hier inmiddels gebeurt.

Bijdrager
    aperitivo

mail doet het weer, maar http://www.mac.com nog steeds niet via 12move

Bijdrager
    MacBeer

Collega heeft ook problemen met .Mac en Tiscali. Hij heeft contact gehad met Tiscali en zij zeggen dat het probleem bij Tiscali zit. Er schijnen serverproblemen te zijn in Amerika.

Bijdrager
    sanne

Na de .Mac-perikelen op zaterdag hebben we voor mijn vader een alternatief e-mail-account opgezet: hij is nu van zijn @mac.com-adres af. Ik check momenteel niet meer aktief of zijn e-mail-account weer werkt: ik heb zijn @mac.com-adres laten forwarden naar zijn nieuwe e-mail-adres.

Vanavond om 20:00 werkte de Software-update-server weer, via adsl van Tiscali.

Bijdrager
    lemoentje

Hier werkt ook alles weer (iTunes Music Store)…

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 37)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.