15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    Koetjesreep

[Macbook(White) 2.4 ] Na upgraden geheugen, zwart scherm

Ik heb een vervelend probleem.
    Ik heb een macbook white die 4GB geheugen aan zou moeten kunnen.
    Dus ik 2x 2GB kingston (KVR667D2S5/2G) gekocht.

Nu heb ik de stappen gevolgd om mijn macbook te upgraden, maar ik krijg dan een zwart scherm. Hier stopt het dan ook, want de macbook start niet meer verder. Met alle andere mogelijk combinaties dus 1 oude module met 1GB en een nieuwe met 2GB pakt hij vlekkeloos. Behalve als ik 2x 2GB er in stopt, dat weigert hij. Nu heb ik me al kapot gezocht op het internet, maar daar zijn wel dezelfde problemen te vinden, maar geen oplossingen. Heeft iemand de gouden tip voor mij?

PS. de modelus zitten prima vastgeklikt.

Bijdrager
    bartje

Toch nog eens andere modules proberen. Lijkt mij dat de huidige niet goed werken.

Bijdrager
    Koetjesreep

Ik heb alle combinaties geprobeerd. Telkens als ik het met 1 oude module doet start hij dus wel op en geeft hij aan bij info (module oke). Dit is namelijk al het 2e setje (eerst had ik 2x 800MHz) nu dus de originele 667MHz geheugen.

Bijdrager
    MacBoot

ik had van de week hetzelfde probleem met hetzelfde geheugen
    de oplossing de aangekochte 4GB RAM in de iMac van mijn broer en zijn 4GB RAM in mijn MacBook
    het geheugen was dus gewoon goed maar werd dus niet gepakt door de MacBook:wink:

Bijdrager
    Koetjesreep

Jammer genoeg heb ik dus geen andere mac;)
    Het geheugen is dus prima. Zijn er misschien andere oplossingen?

Moderator
    unSOUND

Er zijn meer gevallen van MacBooks die problemen geven met 4 GB aan boord, schijnt softwarematig te zijn, wachten op een update dus…

Bijdrager
    Koetjesreep

Ow, heb je misschien een bron en geldt dit ook voor de oudere macbooks (eind 2007) :)? (sorry voor de vele vragen)

Moderator
    unSOUND

Er zien hier een aantal topics over geweest, maar ik zal even voor je zoeken… :wink:

Edit: de meeste links gaan over Unibody machines…

http://jkontherun.com/2008/12/05/aluminum-macboo/

Overigens kan het goed aan de modules zelf liggen. In het RAM topic wordt niet voor niets op bijna elke pagina gezegd dat je beter geen KVR kunt nemen, maar KTA. Deze dus: KTA-MB667K2/4G

Bijdrager
    Koetjesreep

Ik snap het niet meer zo goed.
    Ik heb gedaan wat apple in zijn gebruikshandleiding heeft staan. Dan krijg ik een zwart scherm en verder niks meer.
    Het geheugen verder schijnt oke te zijn (heb ook al 2 andere modules geprobeerd maar dan een ander merk + 800MHz).
    Maar toch start hij niet op. Is Apple dan zo laks? Het lijkt bijna op monopolie (alleen Apple’s geheugen is goed):(
    Want het stomme is, 1 reepje herkent hij wel (dus 3GB) in combinatie met 1 oude.

Bijdrager
    remisc

effe inhaken…

ik wil mijn macbook zwart ook naar 4 GB upgraden.
    welk geheugen werkt? en is niet te duur (waar kopen?)

Moderator
    unSOUND

Het heeft niks te maken met laksheid of monopoly, het heeft er gewoon mee te maken dat bepaalde moederborden moeite hebben met bepaalde merken en typen Ram. De KVR reeks van Kingston is zo’n serie die vaker problemen geeft. De KTA reeks daarentegen geeft vrijwel nooit problemen.

@ remisc: Voor jouw machine geldt hetzelfde advies, de KTA-MB667K2/4G. Is onder andere te bestellen bij interngeheugen.com

Bijdrager
    Koetjesreep

Erg jammer, dit heb ik nog nooit meegemaakt met een normale PC, maar Apple is weer bijzonder in deze. Na een jaar of 3 Apple te gebruiken begin ik toch steeds meer nadelen te zien :?

Moderator
    unSOUND

Bij PC’s komt het ook gewoon voor hoor, Apple heeft daar niet het alleenrecht op. ( De meeste moederborden van Apple komen immers gewoon bij ASUS vandaan ) Net als DVD branders die per merk toch hun voorkeur hebben voor bepaalde merken lege DVD’s, hebben moederborden soms gewoon voorkeur voor bepaald Ram.

Bijdrager
    JLA
    Bijdrager
    iDelano
    ”unSOUND”

… Overigens kan het goed aan de modules zelf liggen. In het RAM topic wordt niet voor niets op bijna elke pagina gezegd dat je beter geen KVR kunt nemen, maar KTA. Deze dus: KTA-MB667K2/4G

Is dat ook het geval voor de iMac’s?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.