6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Jesse

Macbooks & internet gaat niet samen

Hallo, ik ben bij m’n zus en ik heb een probleem met internet.

2 Macbooks, 1 Macbook Pro met leopard en een Macbook (white 2006) met tiger.

De Macbook heeft een probleem met z’n airport want ik moet iedere x de time capsule resetten wil ze kunnen internetten.
    De Macbook maakt wel verbinding met de time capsule maar kan niet op internet. Soms wordt de netwerkstatus van airport wel groen en zegt u bent verbonden met het internet, blabla, maar dan doet internet het nog niet.
    Op de Macbook Pro kan ik de macbook ook gewoon in het netwerk zien. De timecapsule (de oude) staat op 802.11n (b/g compatible) Als ik hem reset dan doet internet het op de Macbook wel. Nou zou ik het natuurlijk op kunnen lossen d.m.v. het installeren van leopard op de Macbook, maar is dat echt nodig?

alvast bedankt :)

Bijdrager
    MacBoot

even airport updates op de Time Capsule en de MacBook doen

Bijdrager
    Jesse

Hoe kan ik dat doen?

Bijdrager
    Hansi2124

Als je Airport configuratie opstart, wat gebeurt er dan?

Bijdrager
    Jesse

ja niks maar volgens mij hadden ze al de nieuwste versie. Ze hebben internet van ziggo en ik heb ergens gelezen dat dat problemen kan veroorzaken i.c.m. internet via timecapsule.

Ik kreeg het later ook niet voor elkaar met een windows laptop.
    Alleen de macbook pro met leopard doet het altijd.

Bijdrager
    Hansi2124

Als je denkt dat ze de nieuwste firmware-update al hebben, kan je het Airport configuratie programma opstarten. Dan wordt er naar het netwerk gezocht en kan je de TC selecteren. Klik dan op Handmatige configuratie en na het wachtwoord ingeven komt het venster tevoorschijn waarbij je in Overzicht de Versie kan zien. Als je daarop klikt, kan je downgraden naar 7.3.2.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.