14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    ipodtouch

Macbooks in onderwijs

http://www.ad.nl/binnenland/2645541/Filmpjes_maken_de_les_leuker.html

Nog een school is overgestapt op Macbooks in het onderwijs.
    Wat vinden jullie daarvan?

Bijdrager
    Rickje

Goed. Ik merk zelf dat ik fijner en efficienter werk met een computer. Ook veel fijner dan schrijven met pen, vind ik.

Daarnaast, ik baal. Hilversum is hier vlakbij! Ik woon en ga naar een school in Bussum. Maar ach.. :)
    Wou dat ik ook een Macbook had:)

Bijdrager
    MacMeijers

Zat ik maar weer op school:P

Bijdrager
    Sunneh

Apple moet maar eens bij ons op school een keer langskomen voor kortingen..

Een communicatie multimedia design opleiding kan een goede insteek zijn om studenten met mac os x bekend te maken zodat ze er later ook mee gaan werken.. zie serieus teveel delletjes, acers en toshiba’s in me klas.. Normaal ben ik ook de enige mac gebruiker op ruim 30 man.. vorige semester had ik een meevaller.. toen was ik wel 1 van de 4 mac gebrukers..

Rickje.. in je signature zeg je dat je 1000 posts hebt.. maar je hebt er maar 825.. nog ef doorspammen ;):P

Bijdrager
    speedster

ik gebruik zelf ook mijn laptop op school zit in 4 vmbo en ben 1 van de 4 mensen die op mijne hele school een laptop gebruikt
    je merkt inderdaaad soms de nadelen maar de voordelen zijn zeker in de meerderheid ik vind zelf dat ook op mijn school meer moet gaan werken met laptop het is makelijker en ik vind alles op me laptop overzichtelijker dan die losse blaadjes ik ben nou ook de mensen op school te overutuigen om iedereen een laptop te laten gebruiken het werkt zo veel makelijker en je bent ook van die zware tassen af

Bijdrager
    bartje

Roel: ,,Dan moet je je laptop eerst helemaal opstarten. Dan kun je beter even je boek pakken.”

Wie start zijn Mac nou telkens opnieuw op? :’)

Bijdrager
    Afroman
    ”Rickje”

Goed. Ik merk zelf dat ik fijner en efficienter werk met een computer. Ook veel fijner dan schrijven met pen, vind ik.

Daarnaast, ik baal. Hilversum is hier vlakbij! Ik woon en ga naar een school in Bussum. Maar ach.. :)
    Wou dat ik ook een Macbook had:)

Jij had toch een Mac?

Ik ben een grote Apple fan, maar ik hoef het niet op school. Puur omdat de dingen op school niet echt veel eisen stelt aan een Computer. Voor thuis vind ik een Mac superrelaxed. Alles werkt als een tiet. En op school zie ik weer dat ik een uitstekende keuze gemaakt heb.:p

Bijdrager
    inawt

Nou, ik ben toch blij met mijn MacBookschool. We gebruiken onze laptop op school best veel. (zie Podcast #80):D

Bijdrager
    MacMeijers

Zat ik maar weer op school:P

Bijdrager
    Hailstorm
    ”speedster”

ik gebruik zelf ook mijn laptop op school zit in 4 vmbo en ben 1 van de 4 mensen die op mijne hele school een laptop gebruikt
    je merkt inderdaaad soms de nadelen maar de voordelen zijn zeker in de meerderheid ik vind zelf dat ook op mijn school meer moet gaan werken met laptop het is makelijker en ik vind alles op me laptop overzichtelijker dan die losse blaadjes ik ben nou ook de mensen op school te overutuigen om iedereen een laptop te laten gebruiken het werkt zo veel makelijker en je bent ook van die zware tassen af

Is ‘interpunctie’ tegenwoordig een keuzevak op het VMBO?

Bijdrager
    Erik Joling

Alleen jammer dat de meeste schoolboekuitgevers de mac niet ondersteunen met hun software. Voor mij een reden om voor mijn zoon een PC aan te schaffen. En dan gaat er een totaal nieuwe en vreemde Vistawereld voor je open!

Bijdrager
    Joffrey

Hee, wat grappig, ik heb 2 uur in de week wiskunde D op het ATC in Hilversum.

Ik zal de volgende keer eens opletten of ik wat macbooks kan spotten.

Bijdrager
    Veritas
    ”Erik

Alleen jammer dat de meeste schoolboekuitgevers de mac niet ondersteunen met hun software. Voor mij een reden om voor mijn zoon een PC aan te schaffen. En dan gaat er een totaal nieuwe en vreemde Vistawereld voor je open!

Bootcamp????

Bijdrager
    nando

Onze school is ook over op Mac’s, althans voor een deel. Ik heb als docent er ook eentje. Het begint te wennen.

Het klopt dat dingen op een mac soms niet werken omdat het een mac is. Je moet veel moeite doen om alles te hebben zoals je gewend was op windows (XP in mijn geval).

Uitgevers zijn zo wie zo al erg laks met het inspelen op de vraag naar computer “schoolboeken” laat staan dat ze erg veel rekening houden met een mac. Ik heb me laten vertellen dat er een handvol scholen in Nederland op de Mac zijn overgegaan. Als je na gaat dat er weet-ik-hoe-veel scholen er zijn kan je wel snappen dat het nog niet loont. Als ze alles in universele standaarden zouden maken was het probleem een stuk minder, maar of die uitgevers zo sim zijn?

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.