12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    peterwillem

Macbookpro: welke hubs/dockingstations?

Ben van plan om op korte termijn een macbook pro 16″ aan te schaffen.

Daar wil ik tenminste 3 ext hd’s (usb),gigabyte ethernet poort en ext monitor op kunnen aansluiten. Op internet zie ik legio voorbeelden, maar wat is nu de beste (handigste)?

Apple geeft op zijn site ook een aantal  hubs/docking stations aan maar die lijken mij relatief een stuk duurder (ook beter?)

Kunnen zij elkaar storen als alles op 1 hub/docking station staat?

Bijdrager
    digilb

Welke monitor zou je willen aansluiten?
    1440p @ 60Hz is geen probleem
    4K @ 30Hz is ook geen probleem maar wil je niet (tenzij je alleen in Office werkt)
    4K @ 60Hz is lastig te vinden; maar bestaat (inmiddels) wel

Meer info: https://www.theverge.com/2019/8/22/20826671/satechi-usb-c-hub-4k-60hz-hdmi-multimedia-adapter-macos

En 3 externe USB-schijven… is een NAS dan geen betere oplossing?
    Bijv. de DS420j https://tweakers.net/nieuws/157240/synology-onthult-instap-nas-systemen-ds120j-en-ds420j.html

Er zijn trouwens ook veel monitors met een ingebouwde USB-hub. Dan sluit je met USB-C je laptop aan op de monitor, en vervolgens sluit je de USB-schijven en je ethernetkabel (via adapter) aan op je monitor.

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 3 dagen geleden door digilb.
    Bijdrager
    fnk

Zoiets…

TS3 Plus | Thunderbolt 3 Dock

Zelf een zeer tevreden gebruiker, had alleen wat meer Thunderbolt poorten mogen hebben.

Voor de beste prijs altijd even Googelen

Bijdrager
    Shmoo

Ik zag deze toen ik mijn toetsenborden ging bestellen. Ziet er best wel interessant uit, niet?

Keychron T10 USB-C Hub

*Ik heb geen ervaring er mee dus weet niet hoe goed de kwaliteit is.

Bijdrager
    peterwillem

Ik ben nog niet zover als welke monitor ,zal wel een 25 of 25 inch worden. Ook de mogelijkheid van hub op de monitor. Die TS3 likt mij wel goed maar iets te veel van het goede wat diversiteit van poorten/aansluitingen betreft. Zelf vond ik de Mac Book pro Dock X van Adapters.nl, maar of dat wat is?? Heeft wel alles wat ik dacht nodig te hebben.https://www.usb-c-adapters.nl/product/macbook-pro-dock-v2/

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 3 dagen geleden door peterwillem.
    Bijdrager
    digilb

Die stuurt 4k op 30Hz uit. Geen probleem als je geen 4k monitor hebt, anders wel.

Bijdrager
    iStenekes

Ik heb na aanschaf van een 16″ MBP de volgende hub aangeschaft voor het aansturen van twee 4K schermen van LG.

Deze werkt voor mij uitstekend!

Lenovo ThinkPad Hybride Usb C en Usb A Docking Station

Bijdrager
    Shmoo

Erroneous, erroneous! ☝️

TS staat op het punt om een 16 inch MacBook Pro <b>+</b> nieuwe monitor te kopen.  Je koopt op zo’n moment natuurlijk altijd een monitor dat aansluit op je nieuwe hardware, de MacBook Pro, niet eentje die perfect aansluit op een willekeurige adapter of dockje dat je ergens van het internet trekt. Dit is precies waar je voor moet waken. Dat sensatie en kermispraat online niet je visie gaat aantasten en je daardoor niet ineens op de vluchtstrook gaat fietsen. We moeten niet gaan rondlopen met het idee dat als je in 2020 bij Apple een laptop koopt dat je dan automatisch ook een adapter of dock moet hebben om alles aan te kunnen sluiten.

De vorige generatie (2015 en eerder) laptops hadden 8 poorten, zelfs de instapmodellen. Dan komt Apple met een nieuwe generatie laptops en heeft enkel het instapmodel nog maar 2 poorten. Zoiets kan een moeilijke situatie worden dus heb je een overbruggingsperiode nodig om alles gedaan te krijgen maar we moeten niet doen alsof 4 exceptionele poorten op het 16 inch model niet voldoende zou zijn om in dit draadloze tijdperk alles gedaan te krijgen als je een USB-C monitor koopt dan heb je er nog drie of twee over.

Bijdrager
    Dick de Roos

Hoewel het aantrekkelijk is om een “vaste” adapter te kiezen (dus één die in de 2 poorten van de MacBook inplugt) , heb ik veel problemen gelezen n.a.v. de schade die zoiets oploopt.

De schrijvers zijn toen overgegaan op een aansluiting met een draadje.

Een adapter met veel aansluitingen schijnt nog wel eens niet alle apparaten gelijktijdig van stroom te kunnen voorzien.

Voor mijn MacBook Air heb ik deze adapter   gekocht.

Nog maar kort in huis, maar alles werkt zoals bedoeld.

Vreemd is wel dat de 2 USB-A poorten zwart zijn, terwijl het USB 3.0 is.

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 3 dagen geleden door Dick de Roos.
    Bijdrager
    SuperGroverT

<p class=”cite”>iStenekes op 13 januari 2020 om 17:24</p>
    Ik heb na aanschaf van een 16″ MBP de volgende hub aangeschaft voor het aansturen van twee 4K schermen van LG.

Deze werkt voor mij uitstekend!

Lenovo ThinkPad Hybride Usb C en Usb A Docking Station

Zelf gebruik ik de Belkin Thunderbolt Dock voor 2 standaard schermen.
    ben wel benieuwd hoe je de Lenovo aan de praat hebt gekregen met 2 schermen.

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 3 dagen geleden door SuperGroverT.
    Bijdrager
    macmaus

Hier gebruiken we ook een Belkin. We hadden eerst deze (https://www.usb-c-adapters.nl/product/macbook-pro-dock-v2/) maar omdat de laptops op een verhoging staan (Rain standaard) ontstaat de neiging dat het gewicht van de kabels de hub uit de poorten/naar beneden trekt, wat erg slecht is voor de poorten. Dus mijn advies is sowieso een dock met een kabel.

Bijdrager
    iDEOwen

Ik gebruik zelf de HP Thunderbolt Dock G2. Maar is wel voor vast gebruik (dus niet portable). Deze kan zelfs je laptop laden. Enige nadeel is, ondanks de ondersteuning onder windows om 2 4K schermen aan te sturen, dan bij de Mac je 2x hetzelfde op beide schermen te zien krijgt. Dus als je 1 extern scherm wil aansluiten, dan is dit een prima dock.

https://tweakers.net/pricewatch/1256403/hp-thunderbolt-dock-120w-g2.html

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.