6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Thomas9101

Macbookpro verbodsbord

Beste

mijn MacBook van 2012 geeft al een tijdje een verbodsbord bij het opstarten. Ik heb de combinatie cmd+R geprobeerd maar nadat hij erna het WiFi-netwerk accepteert  geeft hij de melding dat er zich een fout heeft voorgedaan bij het uitvoeren van de installatie en dat ik het programma opnieuw moet uitvoeren. Heb er nadien wat over opgezocht en via de combinatie option+cmd+R probeerde ik een ‘internet recovery’ te doen maar als ik dan connectie met mijn WiFi probeer te maken aanvaardt hij het niet.

Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen want ik wil erg graag men bestanden behouden.

Alvast bedankt.

Bijdrager
    Henk Jan de Bruijn

Probeer internet recovery met een internet kabel ipv over Wifi.

Bijdrager
    computer space

Start ie op in target-disk mode? T ingedrukt houden bij aanzetten? Kun je i.i.g. makkelijk bij je bestanden, maar ook het eruit slopen van de SSD is nog peanuts bij een 2012 model.

Is het een model met externe GPU? Klinkt alsof die fubar is.

En voor je volgende computer: maak backups. Stel jezelf continue de vraag: als deze computer nu gejat wordt: is dat dan erg? En als internet er 100 dagen uit ligt, kan ik dan toch aan de slag met mijn digitale spullen en een nieuwe computer kunnen optuigen voor mijn gebruik? Je zou op de eerste vraag zonder aarzelen nee moeten kunnen zeggen, en op de tweede liefst een volmondig ja.

Bijdrager
    Thomas9101

<p class=”cite”>Henk Jan de Bruijn op 22 december 2020 om 10:39</p>
    Probeer internet recovery met een internet kabel ipv over Wifi.

Heb ik geprobeerd en dat werkt. Dan ga ik verder om de installatie van OS X Mountain te configureren maar dan zegt ie dat OS X niet geïnstalleerd kan worden omdat ik (toen mijn Mac nog werkte) reeds een nieuwere versie (Yosemite) had geïnstalleerd.

• Deze reactie is gewijzigd 2 weken, 4 dagen geleden door Thomas9101.
    Bijdrager
    Thomas9101

<p class=”cite”>computer space op 23 december 2020 om 06:46</p>
    Start ie op in target-disk mode? T ingedrukt houden bij aanzetten? Kun je i.i.g. makkelijk bij je bestanden, maar ook het eruit slopen van de SSD is nog peanuts bij een 2012 model.

Is het een model met externe GPU? Klinkt alsof die fubar is.

En voor je volgende computer: maak backups. Stel jezelf continue de vraag: als deze computer nu gejat wordt: is dat dan erg? En als internet er 100 dagen uit ligt, kan ik dan toch aan de slag met mijn digitale spullen en een nieuwe computer kunnen optuigen voor mijn gebruik? Je zou op de eerste vraag zonder aarzelen nee moeten kunnen zeggen, en op de tweede liefst een volmondig ja.

Daarin heb ik ondertussen mijn les wel geleerd, vanaf nu backups.:-)

Heb de target-disk-mode geprobeerd maar dan krijg ik twee icoontjes die steeds verspringen op het scherm: een bliksemschicht en een soort antenne met blokjes en een cirkel.

Van die andere termen heb ik helaas niet veel verstand.:-)

• Deze reactie is gewijzigd 2 weken, 4 dagen geleden door Thomas9101.
    Sleutelbeheerder
    Night

Dat wil zeggen dat je Mac zich in Target Mode bevindt.

Je kunt nu vanaf de tweede Mac bij de bestanden op de eerste (met het “verspringende icoontje”).

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.