3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    pepijn-paans

MacBook Pro sluimer probleem

hallo,
    heb sinds een tijdje een probleem met de sluimerstand (ik denk dat ik het in dit geval zo noemen moet) van mijn macbookpro (2010)

het is heel simpel uit te leggen eigenlijk,
    als ik mijn scherm dichtklap wanneer er bijvoorbeeld op youtube een filmpje afspeelt blijft het filmpje doorspelen zonder dat mijn scherm opgelicht is, mijn ventilatoren blijven draaien, en het geluid blijft spelen.
    zo gebeurde dat ook vanochtend en toen ik mijn scherm open deed, kreeg ik een melding dat ik de computer moest herstarten d.m.v. het induwen van mijn aan/uit knop tot de machine uitvalt.
    raar lijkt mij!

iemand een idee ??

mvg

Moderator
    Strifer

dat laatste lijkt mij een kernel panic in ieder geval. die gebeuren zo heel af en toe gewoon. als ze vaker voorkomen is er iets anders aan de hand (bijvoorbeeld geheugen/ram dat niet meer helemaal goed of stuk is)

met betrekking tot het sluimeren.. heb je speciale dingen ingesteld voor het gebruik met een extern scherm of iets dergelijks? het is in ieder geval handig om even een SMC reset te doen in geval van problemen met batterij, sluimeren etc: http://support.apple.com/kb/HT3964?viewlocale=nl_NL

Bijdrager
    dhamhuis

Inderdaad, Strifer laat je volgens mij in de goede richting zoeken. Ik heb zelf slechte ervaringen met sluimeren die samenhangen met een probleem met één van de banken voor de RAM-modules. Op mijn MacBook Pro (2009) blijkt één RAM-module van 2 Gb niet te worden herkend, waardoor er vreemde verschijnselen in/uit sluimerstand optreden. OSX draait wel op de resterende 2Gb . . . maar ‘beperkt’. Controleer met het systeemprofiel in ieder geval even hoeveel RAM er beschikbaar is.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.