9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    robinvandienst

MacBookPro piept en boot niet. [Opgelost!]

Goedenavond,

Ik heb een vraag over mijn MacBookPro (nov. 2008) Sinds vanavond kan ik de laptop niet meer starten, en klinkt er een vreemde piep vanuit de behuizing. Bij het aanzetten, wordt het scherm wel wit, maar er is niets te zien. Pas na ongeveer een half uur, komt er een knipperend mapje, met daarin een vraagteken naar voren.. Ik heb de laptop ook even open geschroefd en meen dat het piepje uit de buurt van de HDD wegkomt. Hieronder een kort filmpje van het piepgeluid, en een foto van het scherm.

Filmpje
    Foto

Hopelijk weet iemand wat dit betekend.. (Denk zelf aan een hdd crash?) Heb gelukkig een recente backup.

Bijdrager
    SunKeeper

Dat lijkt inderdaad sterk op de harde schijf.

Even een nieuwe halen, (€ 50-70,-) die erin zetten. Dan van de DVD booten, en je back-up terugzetten.

Dikke kans dat alles dan weer werkt.:smile:

Bijdrager
    Rickje

Icoon met vraagteken duidt erop dat er geen opstart-locatei kan worden gevonden, in dit geval betekent het dat je schijf defect is, want voorheen werkte je computer wel met opstarten.

Verder wat Sunkeeper zegt is ’t makkelijkst.:)

Bijdrager
    robert1970

Ik weet niet wat je budget is, maar wellicht kun je ook een SSD overwegen.
    Hierin zitten geen bewegende onderdelen die defect kunnen.

Succes.

Bijdrager
    tarun
    robert1970 op 16 augustus 2011

Ik weet niet wat je budget is, maar wellicht kun je ook een SSD overwegen.

Hierin zitten geen bewegende onderdelen die defect kunnen.

Succes.
    Wat helaas niet wil zeggen dat het niet kapot kan gaan. Overigens is een SSD wel sneller dan een harde schijf, maar in praktijk slechts ongeveer 2x sneller. Of dat de prijs waard is?

Bijdrager
    robinvandienst

Bedankt voor de snelle reacties, ga even een hardeschijf bestellen.. Kan ik er direct een iets grotere inzetten. (SSD zou ik wel willen, maar een nieuwe mac stond al een tijdje op het verlanglijstje.., dus nu nog niet echt nodig)

Weet er iemand een goede online store waar ze deze hdd’s verkopen? ik kwam zelf hierop uit:

WebWinkel linkje.

Bijdrager
    tarun

Ik snuffel meestal bij tweakers.net.

Bijdrager
    thomasvanquaelle

Ik ben zeer tevreden van alternate.nl

Bijdrager
    robinvandienst

De lokale computerzaak had ook nog een geschikte hdd liggen.. Ondertussen heb ik OSX Snow Leopard weer draaien, en ben nu de backups aan het terugzetten.. Bedankt voor de reacties!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.