9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Isabel38

MacBook Pro klikproblemen

Hallo !

Ik heb een hele rare MacBookPro maar tot op heden kon ik er aardig mee omgaan, hij is van juli 2009 en kreeg in de zomer van 2010 ventilatorproblemen, dat ging weer over en toen deed de toetsenbordverlichting het niet meer.

De ventilatorproblemen kwamen en gingen, maar standaard deed de toetsenbordverlichting het niet als de ventilator besloot om weer normaal te doen. De laatste tijd deed de ventilator af en toe raar, korte maar hevige blaasgeluiden waarbij je scherm ook helemaal wegviel. Sinds eergisteren is dat ook weer weg en uiteraard deed toen de toetsenbordverlichting het niet meer.

Maar ……. er is iets nieuws sinds gisteravond, je kan niet meer klikken, niet met de trackpad en als ik een muis aansluit klikt die ook niet, je ziet wel de pijl en die kan je over je hele scherm bewegen maar klikken doet hij niet.

Het toetsenbord doet het wel en als je de MacBook uitzet kan je precies 1 keer klikken en daarna niet meer, schiet je ook niks mee op want wij hebben geen idee hoe je zonder klikken ook maar iets kan doen met de MacBook. Aan de trackpad ligt het dus niet omdat een muis ook niet kan klikken, de pijl kunnen we met beide alle kanten op sturen.

Ik heb vaak bijna besloten om hem een keer weg te brengen maar dan deed hij het opeens prima, geen ventilator te horen en zonder toetsenbordverlichting is prima te leven, ik heb een knopje in de bovenbalk om zelf de verlichting aan en uit te zetten erop gezet.

Zijn er meer mensen met deze vreemde problemen en wie weet er een oplossing voor het klikprobleem ? En kan je zonder trackpad/muis ook nog wat doen en zo ja, hoe ?

Wie helpt mijn dochter want ik heb nu de iMac ingepikt:-)

Bijdrager
    Hansi2124

Welkom op dit Apple forum.

Zet de MBP uit en ga met de stofzuiger (met borstelharen) je toetsenbord goed schoonmaken en op de roosters van de speakers die borstel zetten. Zet de stofzuiger niet op zijn hoogste stand, anders kunnen de ventilatoren misschien kapot gaan.
    Jammer dat je destijds toch niet naar de APR bent gegaan toen je MBP nog in zijn garantieperiode was….

Bijdrager
    Oldekamp

Zomaar de stofzuiger op de ventilatoren? Absoluut niet, als de ventilator de verkeerde kant op draait door de lucht dan heb je goede kans dat die kapot is.

Bijdrager
    Hansi2124

Dat doe ik al jaren…..
    Maar ik heb er ook een beperking bij gezet;-)

Bijdrager
    Isabel38

Dank je wel voor je welkom !

De problemen begonnen toen hij net uit de garantie was en ik heb te vaak gehoord dat ze niks kunnen vinden en dat je dan een aardige rekening krijgt dus dat durfde ik niet aan.

Maar inmiddels kan ik weer klikken:-) En de ventilator is weer muisstil, ik heb met een vochtige doek alles schoon gemaakt, laten drogen en 10 minuten later deed hij het weer.

Maar dat komt allemaal door stof ?

Waar zitten de speakers ? Ik heb mijn oor te luisteren gelegd maar waar komt het geluid vandaan ?

Bijdrager
    Hansi2124

Naast het toetsenbord;-)

Bijdrager
    Isabel38

Hansi, inderdaad staan naast mijn toetsenbord 2 prachtige Harman Kardon spreakers:D

Maar ik zie echt niet waar ik de stofzuiger op moet zetten, boven de escapeknop zit wel wat wat voor een speaker door zou kunnen gaan maar dat is er dan 1, aan de andere kant zit een aan en uit knop en verder niks. Is dat 3 mm dingetje een speaker en waar is die andere dan ?

Met de MacBook is het een drama, toestenbordverlichting gaat nu aan en uit en aan en uit, mijn beeldscherm gaat steeds op zwart, de ventilator maakt overuren, klikken gaat niet maar als ik nu 2 seconde de trackpad ingedrukt hou kom ik toch waar ik wil. Wat wel weer apart is, is dat de rechtermuisknopafdeling op de trackpad het prima doet, die heb ik rechtsonder zitten.

Bijdrager
    Hansi2124

Je hebt dan zeker een 13 inch MBP? Daar zitten de speakers waarschijnlijk onder het toetsenbord bij het schanier van het scherm.

Vervelend dat je nu weer last hebt van die storingen…. Misschien woont er iemand bij jou in de buurt die je MBP voorzichtig en met het juiste gereedschap kan open maken en kijken of er wat te zien is? Anders misschien even naar een APR of onderdelen zaakje gaan waar ze het even kunnen open maken…..

Bijdrager
    bgielink

Het lijkt er op dat je een SMC reset moet doen, veel problemen die jij noemt zouden daar mee opgelost moeten kunnen worden volgens apple.

kijk even op: http://support.apple.com/kb/HT3964

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.