6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    Cazecash

MacBookpro 2014 sluit niet af, Apple logo blijft branden/scherm wordt niet zwart

Heeft iemand een tip wat te doen als je MacBook niet goed afsluit? Het Apple logo blijft dus branden en het scherm wordt niet zwart, wel donker maar je ziet dat Hern nog licht brand. Verschillende dingen gedaan: smc reset – nvram/pram reset – hardware scan – opstarten in veilige modus en in die modus gaat afsluiten wel goed.
    Ik heb ook al elk programma geforceerd afgesloten en dan de MacBook afgesloten maar dit werkte ook niet.

Iemand enig idee waar het aan kan liggen ?

Bijdrager
    GoeieDag

Powerbutton 5 seconden ingedrukt houden, dan sluit ie zeker af.

Bijdrager
    Cazecash

<p class=”cite”>GoeieDag op 6 januari 2019 om 10:22</p>
    Powerbutton 5 seconden ingedrukt houden, dan sluit ie zeker af.

Yes dat klopt maar dan sluit de laptop niet correct af.

Bijdrager
    GoeieDag

Dat geeft toch niet (als je dat niet standaard doet)?

Maar begrijp ik dat je dit geforceerd afsluiten al vaker hebt gedaan? En na herstart weer hetzelfde probleem gaf?

Zet hier dan eens een EtreCheck rapport neer.

Moderator
    Night

Ook kun je in het log (Console.app in map Hulpprogramma’s) kijken wat er evt. mis gaat tijdens het afsluiten.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Meestal komt dit door een hardnekkig proces dat het afsluiten blokkeert. Ik heb daar soms ook last van maar dan wanneer ik een herstart wil doen. Het scherm wordt dan zwart maar de cursor blijft zichtbaar (en beweegt) terwijl er verder niets lijkt te gebeuren zodat ik de Mac geforceerd moet uitzetten. Later kreeg ik dan twee crash reports te zien. Naast die van de Mac zelf ook van VLC dus die hield bij mij kennelijk het opstarten tegen terwijl het OS daar eigenlijk melding van had moeten maken voordat het scherm zwart werd.

Doe wat Night zegt en kijk in het syslog bij het tijdstip waarop je de Mac probeerde af te sluiten. Daar zie je dan het proces staan dat dit verhinderde.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.