14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    PretPedKadet

MacBookPro 17″ kromme batterij en kapotte muisknop

Hallo allemaal,

sinds enige tijd doet mijn macbookpro 17″ (intel core duo 2.16ghz) vreemd. Wanneer de computer op batterij spanning draait en deze bij 37% aankomt valt de computer compleet uit. Helemaal zwart alsof je stroom opeens weg is. Verder is de batterij aan de onderkant krom getrokken. Ook doet de muisknop op de touchpad het niet meer. Dit blijft soort van steken zodat het lijkt alsof de knop altijd is ingedrukt. Hij is is juni 2006 aangeschaft. Kan ik een reparatie krijgen?

groetjes,

pieter

ps. de computer stond altijd op tafel en er is weinig mee gerezen

Moderator
    Night

Het is nu juni 2007, dus met een jaar garantie (minimum) moet je dat toch redden!

Bijdrager
    klaus

Je batterij die krom trekt.. Dan valt hij alleszins onder het omruilprogramma van Apple. Nog niet gezien of gehoord?

ik denk dat ze je kapotte toets nog wel zullen honoreren, we zijn nog maar 15 juni toch..

Bijdrager
    t-kom

wat doe je hier nog naar de winkel met dat ding dit hoort niet en dit mag niet.
    garantie is garantie op batterijen wel is waar minder als een jaar maar er zij nog al wat
    terug ge roepen en ik denk dat die van jou in de zelfde groep valt.
    en dat hij uit valt bij 37% zal ook met het kromtrekken te maken hebben.
    dus jij hebt voor morgen dan wel maandag een dag invulling lekker naar de apple winkel.

Moderator
    Night

En nou mèt leestekens? :cry:

Bijdrager
    Zjev

Ik heb ook problemen gehad met met macbook pro 17″
    bij mij kwamen er steeds strepen op het scherm
    waardoor 2/3 niet meer leesbaar was. Dit was 1 maand voor het verstrijken van de garantie
    Na 3 reparaties waarna de klachten steeds weer terug kwamen
    heb ik een splintenieuwe gehad van Apple.
    Ik weet dat er ook problemen zijn met de batterijen van deze mac-pro, want die hebben
    ze als eerste vervangen… maar daar had mijn klacht niets mee te maken.
    Gewoon snel naar een apple reseller voordat de garantie is afgelopen

succes ermee

Bijdrager
    JazzEye

…en AppleCare nemen… :wink:

Bijdrager
    Stolec

Wat betreft het uitvallen. Ik zit met mijn 15″ met hetzelfde probleem.
    Heb er eerlijk gezegd nog niet op gelet of de computer dit steeds op hetzelfde moment doet (wb accu)
    Ga ik nu zeker doen. Zolang ik met de computer aan de adapter werk heb ik dit probleem niet.

[edit] Ook bij mij gebeurd dit steeds op hetzelfde moment. 51-50% [/edit]

Bijdrager
    PretPedKadet

Ik begrijp dat applecare handig is, maar ik vind dat je computer ook na 3 jaar nog hoort te functioneren. Zeker een dure MacBookPro. De verwachtingswaarde van zo’n ding is toch wel ff wat meer dan 3 jaar. Ook zonder dat peperdure applecare. Ik heb hem terug gebracht en ze gaan en naar kijken. Volgens mij gaan ze de batterij wel gratis vervangen maar die kapotte muisknop… ik denk dat gebruik de schuld krijgt en niet een productiefout. Ik laat het jullie horen!

Bijdrager
    Stolec

Heb je inmiddels nieuws over je computer? Evt het probleem en/of de oplossing van apple?

Bijdrager
    Cloudsurfer

Apple heeft per eind april alle batterijgaranties verlengt tot twee jaar. Je zal dus gewoon een nieuwe krijgen. Van die keys weet ik niet, het klinkt alsof de batterij heel wat daarbinnen heeft kapotgedrukt.

Bijdrager
    PretPedKadet

Jup de reparatie was gratis! De batterij duwde inderdaad tegen de muisknop aan. Alles functioneert nu naar behoren. jippie!

Bijdrager
    bassmac

gefeliciteerd!
    Maar.. heb je lang zonder mac moeten zitten?
    Ik zou die van mij niet willen/kunnen missen…

Bijdrager
    PretPedKadet

Mwuah 2 weekjes ofzo hooguit. Alleen gek hoe die dealer moeilijk deed dat het geld kon gaan kosten. Maar uiteindelijk ging alles prima.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.