5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    jorissz125

MacbookPro 13inch eind 2011 defect na plaatsen van 4GB werkgeheugen?..

Dag,

Omdat mij mbp slomer begon te worden vond ik het tijd worden om er nieuw ramgeheugen in te doen. Ik had er 2x2gb inzitten, en had er een vervangen van 2gb naar 4gb. Dus heb nu 1x 2gb en 1x4gb. Toen ik de computer weer wou opstarten reageerde die nergens meer op. Toen heb ik de het oude ramgeheugen er weer ingezet en die deed het ook niet meer… voorheen was er niks aan de hand. Ik was naar de mediamarkt gegaan en had daar bij de apple bar gevraagd wat goed was en hij had me dit dus aangeraden. Een PNY 4GB DDR3 SODIMM 1066/1333/1600MHz. Ik was alweer teruggegaan naar de winkel en die zeiden dat het misschien aan het moederbord kan liggen maar er zitten verder geen brandplekjes op de stukken ramgeheugen. Hoop dat hier iemand weet wat er aan de hand is??….
    alvast bedankt!

Bijdrager
    erikvdplas

Een klein hardware foutje misschien? Computers hebben géén plasticiteit dus dan is er (waarschijnlijk) niks meer aan te doen.

Als je MBP slomer wordt weet ik niet of 2GB RAM nou wel heel veel gaat helpen?
    Wat ze bij Mediamarkt zeggen begrijp ik overigens ook niet helemaal, want zelfs het oorspronkelijke reepje werkt niet meer.

Ook ik denk dat het aan het moederbord ligt, dan zit er niks anders op dan een nieuwe MBP.

Bijdrager
    erikvdplas

Een klein hardware foutje misschien? Computers hebben géén plasticiteit dus dan is er (waarschijnlijk) niks meer aan te doen.
    Als je MBP slomer wordt weet ik niet of 2GB RAM nou wel heel veel gaat helpen?
    Wat ze bij Mediamarkt zeggen begrijp ik overigens ook niet helemaal, want zelfs het oorspronkelijke reepje werkt niet meer.
    Ook ik denk dat het aan het moederbord ligt, dan zit er niks anders op dan een nieuwe MBP.

Met dat gedeelte over dat ik het niet van de Mediamarkt begrijp bedoel ik het stuk waar je verteld dat ze je een ander reepje aanraden.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Toen ik de computer weer wou opstarten reageerde die nergens meer op.

Met andere woorden: geen teken van leven? Ook niet via het lichtnet?
    Dan kan het net zo goed de voeding zijn. Dat dit uitgerekend nu gebeurde is dan toeval want zelfs slecht RAM krijgt zoiets niet voor elkaar.
    Hoe oud is hij? Je zegt dat hij slomer begon te worden, dus hij was eerst snel? Dat kan al een teken zijn dat er iets aan de hand was wat dus niets met het RAM had te maken.

Wat wel kan, is dat je zelf statisch geladen was toen je de hardware aanraakte. Elektronica kan daardoor beschadigd raken en dit voorkom je door eerst iets aan te raken wat geaard is zoals de verwarming of waterleiding.

Bijdrager
    jorissz125

bedankt voor de reacties,

het is gelukkig weer opgelost, nadat de accu helemaal leeg was heb ik hem weer opgeladen en hij deed het weer.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.