6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    kayki

Macbookpro, 13 inch medio 2012 upgraden.

Hallo,

Ik wil het werkgeheugen van mijn mbp upgraden en het liefst naar 16gb. Nu lees ik veel verschillende verhalen dat of 8 gb de max is bij dit model of dat 16gb gewoon prima werkt?

Iemand ervaringen en tips?

Bijdrager
    NielsDam

Ik neem aan dat je het niet-retina model hebt? Dan kun je inderdaad upgraden tot 16Gb 1600Mhz geheugen, er zijn zelfs speciale Mac setjes van Corsair en OWC beschikbaar.

Daarnaast zou ik goed nadenken of je het extra geheugen daadwerkelijk nodig hebt en dat je het niet alleen om de nummers doet. Een 16Gb setje kost al snel 150+ euro en voor een gemiddeld gebruiker is 8Gb al ruim voldoende.

Bijdrager
    kayki

Gebruik premiere, ae, illustrator en photoshop en alles tegelijkertijd als het kan haha. Dus heb liever 16 dan 8. Ik heb niet het retina model, dus dan is het gewoon mogelijk? Thanx igg.

Bijdrager
    chris24924

Heb ik zelf ook, zelfde model en gebruik zelfde programma’s. Werkt als een beest!

Bijdrager
    Humain

In mijn Mini 2012 i7 zit ook 16 Gig.
    En als ik enkele PSD files open heb staan in Photoshop van 1,5 Gig per stuk neemt Photoshop lekker 12 Gig in, dus bij 16 Gig kun je zeker baat hebben. ALS je enorme PSD’s verwerkt

Bijdrager
    Targaryen
    kayki op 04 november 2014

Hallo,

Ik wil het werkgeheugen van mijn mbp upgraden en het liefst naar 16gb. Nu lees ik veel verschillende verhalen dat of 8 gb de max is bij dit model of dat 16gb gewoon prima werkt?

Iemand ervaringen en tips?

Ik heb vrijdag hetzelfde model gekocht. Gewoon 16GB ingestopt en dat werkt zonder meer.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.