17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    marcogoole

macbookair 11inch en HDMI

Hallo,

Volgend probleem. Ik heb een macbookair en heb daar een convertor minidisplay naar HDMI voor gekocht. Een tijdje geleden werkte dat nog, maar nu ineens niet meer. Ik heb ook switchresx control aangeschaft en bij detecteer display verschijnt die wel (Heb een toestel van LG) in mijn voorkeuren, maar verder gebeurt er niks. Wat loopt er fout? Ik heb ook als eens geprobeerd om verschillende resoluties aan te duiden, maar er gebeurt niets. Iemand enig idee? Alvast bedankt!

groeten,

Marco

Bijdrager
    Rickje

input(kanaal) van monitor/scherm veranderen?

Bijdrager
    marcogoole

hoe bedoel je? Ik heb het nu via de HDMI2 ingang. Maar ook via HDMI1 ingang van m’n scherm werkt het niet..:(

Bijdrager
    Rickje

Ik dacht (heel simpel): Als je kabel via HDMI 1 is aangesloten dan moet je de input/source van je scherm niet op HDMI 2 hebben staan:razz:

Maar je noemt SwitchResX. Wellicht zijn er meerdere klachten hierover op hun website/forum?

Bijdrager
    iHam

Probeer overscan eens uit te zetten. Misschien helpt dat b

Bijdrager
    marcogoole

Ha Rickje, als het zo simpel zou zijn.:D

Iham, wat bedoel je juist? Waar kan je die overscan uitzetten? En wat is de functie daarvan?

Bijdrager
    iHam

Als je in systeemvoorkeuren zit, ga je naar beeldschermen. Dan druk je op orden vensters. Verscholen achter systeemvoorkeuren staan dan jouw instellingen voor de tv of monitor. Hier kun je de overscan uitzetten. Ik moet bekennen dat ik niet weet wat het is, maar bij mij heeft het geholpen.

Bijdrager
    TypeWriter

En als je de MBA via een DVI of VGA adapter aansluit, werkt dat dan wel? Ik weet het, moet je ook weer een adaptertje voor hebben…Misschien bij de dichtstbijzijnde Apple reseller even proberen?

NB ik heb een iPad2 met een HDMI adapter en die geeft soms ook geen sjoege op een HDMI TV. Vaak helpt het dan om een bepaalde app op te starten. Het is net of ie niet door heeft dat er een extern beeldscherm actief is (philips in dit geval).

Bijdrager
    iHam

Als je een adaptertje wilt dat werkt. Ikzelf gebruik al een tijdje eentje van kabeltje.com. Het kost maar €15 en de kwaliteit is erg goed voor dat geld.

Bijdrager
    marcogoole

Ik heb een adapter gekocht via de apple-store. Zou je toch denken dat die moet werken? Het rare is dat die ooit wel gewerkt heeft, en toen ineens niet meer. En ‘k ben er niet op gaan zitten of staan, mocht je dat denken.:D
    Via DVI pf VGA adapter heb ik nog niet geprobeerd. Zo kan je adapters blijven kopen hé.
    Ik ga straks die overscan ‘ns uit zetten, kijken of dat werkt.
    En typewriter, welke app zou ik dan moeten opstarten?
    Alvast bedankt voor jullie reacties!

Bijdrager
    TypeWriter

Nou, ik heb het probleem wel eens op de iPad2: soms verschijnt het beeld meteen op de TV, soms ook niet.

En dan helpt het vaak om een app te starten die video-out goed ondersteunt, zoals GoodReader. Maar dat is natuurlijk een oplossing voor de iPad, niet voor je MBA.

Je zou – als je dat hebt – Keynote eens kunnen proberen, of anders QuickTime Player of VLC.

HE

Bijdrager
    marcogoole

Net geprobeerd met VLC, en dat werkt ook niet. Het rare is dat ik het scherm wel in de menubalk zie verschijnen. Dan kan ik als scherm mijn televisiescherm aanduiden, maar dan gebeurt er niks. Idem met het geluid, maar dan ben ik gewoon mijn geluid kwijt. Mijn computer denkt dan waarschijnlijk dat die ’t goed doorstuurt naar m’n grote scherm.
    Heb op m’n tv ook settings gevonden waar ik het soort input voor mijn HDMI-poort kan instellen. Maar heb daar al PC, DVD, AVI, HD-DVD en zelfs GAMES geprobeerd. Maar niks helpt.

Zou ’t niet gewoon aan het televisietoestel kunnen liggen? Is nochtans zo oud nog niet. (Kleine 2 jaar, denk ik…).

Bijdrager
    TypeWriter

Ik heb even op internet gezocht en ik kwam zoiets als HDCP tegen (HDMI Copy Protection). HDMI vereist een bepaalde handshake om te connecten. En misschien gaat het daar fout. Het schijnt o.a. een probleem te zijn met timing, en een suggestie was om een andere kabel met een andere lengte te gebruiken en dan te kijken of het wel werkt.

HE

Bijdrager
    iHam

Aha, jij hebt de moshi gekocht nietwaar? Die staan erom bekend na een paar keer gebruiken kapot te gaan.

Bijdrager
    marcogoole

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet goed meer weet welk merk dat ik gekocht heb. Je zou toch verwachten dat dat ’n beetje werkt als ze dat zelf in de apple-store verkopen… niet?

Bijdrager
    Rickje

Is en blijft techniek en kan altijd kapot gaan. Zo’n kabel is natuurlijk gebruiksvoorwerp, maar ga met die kabel en je laptop naar de winkel waar je het hebt aangeschaft en zeg dat die kabel niet werkt. Mogen ze ‘m omruilen.. als je ’t mij vraagt.

Of bijv. testen of het op een andere mac/tv wel werkt…?

Bijdrager
    iHam

Heb je hem in de online store gekocht? Dan is het de moshi. Je hebt pech dat je dat hebt want je zal het waarschijnlijk moeten blijven vervangen aangezien deze veel kapot gaan. Zoek naar een alternatief of vraag je geld terug.
    Your choice.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.