6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    EmuuuH

Macbook ziet externe hdd's niet meer windows nog wel

Ik heb al een tijd lang een usb hub met daaraan een muis, een 3d muis en twee harde schijven. Nu herkent hij sinds drie dagen ineens die hele usb hub niet meer op mijn mac. Als ik via bootcamp windows opstart ziet hij wel alle schijven.

In een opsomming:
    – Mac herkend hdd’s aan usb 3.0 hub niet meer (eerst wel)
    – Mac start heel langzaam op als de hub is aangesloten

Dit heb ik al geprobeerd:
    – Opnieuw opstarten, met en zonder usb hub aangesloten
    – Na het opstarten de hub aangesloten
    – Een aantal apparaten verwijderd uit de hub en dan aangesloten (dan herkend hij sommige dingen wel, maar nog niet alles)
    – Mijn mac ssd via disk utility gerepareerd (heb ik gister gedaan, staat hier denk ik los van, maar mijn mac gaf aan dat ik dat moest doen. heeft ook niks aan het probleem veranderd)

wie weet wat ik nog kan proberen?
    Windows zegt trouwens af en toe van deze schijven dat ze gerepareerd moeten worden. Dat laat ik hem dan ook altijd doen, maar lijkt weinig te veranderen want dat komt gewoon weer terug.

Bijdrager
    Verdult

Ik denk, zonder al teveel voorkennis, dat het repareren van windows de harde schijven heeft geformateerd naar een formaat voor alleen windows.

Als je in windows met de rechtermuis op de schijf klikt moet je bij “File system” FAT32, of exFAT of iets dergelijks zien staan.
    Staat er NTFS dan is je schijf alleen voor windows geformateerd.

Als dat zo is moet je je schijf backuppen en met de rechtermuisknop op je schijf klikken. vervolgens formateren (als FAT32 of exFAT)

Bijdrager
    EmuuuH

Dankje voor je reactie, ze zijn nog wel goed geformatteerd, want als ik een van de schijven direct aan mijn macbook aansluit doen ze het wel.

Bijdrager
    Soulshaker

Toch duidelijk , schijven worden rechtstreeks wel herkent en op een hub niet.
    De usb hub is dus je probleem . En kan verschillende redenen hebben .
    Bijvoorbeeld een hardware probleem waar windows toch nog overweg kan (te weinig stroom , koppelings probleem in OSX) .

Schijven op een hub plaatsen is altijd uitkijken. Van die cheap (ongevoede) hubjes van de blokker en dan nog vaak mobiele schijven zonder apparte voeding is vragen voor problemen.

Daarbij klopt het niet echt wat Verdult zegt. NTFS kan perfect herkent worden op een Mac. Echter is het onder OSX read only.

Bijdrager
    EmuuuH

Is er een manier om dit koppeling probleem op te lossen?

Het Is een goede kwaliteit hub met extra voeding..

Bijdrager
    Soulshaker

Eens proberen op een andere usb poort van de mac. Zonder al die muizen en schijven. Dan 1 schijf , word die gezien , de volgende apparaten.
    Zijn het trouwens schijven zonder voeding ?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.