9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    viko

MacBook ziet Airport niet meer een paar meter verderop

Hallo,
    Ik ben sinds kort van Windoos overgestapt op de Mac. Dus ben een newbie

Ik heb een Macbook, Airport Express en een modem (merk ZyXeL). Internet abonnement bij Telfort.

Airport express is aan gesloten op me modem en maakt verbinding met Macbook. Klinkt logisch.

Mijn modem en Airport Express staan in min studeerkamer. Als ik met mijn Macbook in de studeerkamer ben, dan kan ik gewoon internetten. Maar als ik naar de woonkamer ga (een paar meter verderop) dan ziet min Macbook de Airport niet meer

Een paar dagen geleden deed ie het nog perfect. Maar toen heb ik mijn Airport geresset.

Ik heb op de Airport een WEP-wachtwoord. Dit omdat ik mijn pc en met mijn WII ook online wil.

BTW mijn WII staat ook in de woonkamer en die doet het perfect!

Wat doe ik fout?
    Help

Inactief
    Anoniem

Meen me te herinneren dat het probleem bij de beveiliging met WEP ligt, WPA & WPA2 geven (als het goed is) geen probleem. Die laatste twee zijn trouwens ook echt veilig… WEP kraak je binnen 10 minuten.

Zet anders eerst eens je beveiliging gewoon even helemaal uit, en kijk of alles dan wel goed werkt.

Bijdrager
    akkie

Goede tip van Zakske.

Check ook even of er andere netwerken in de buurt zitten. Misschien moet je handmatig een kanaal opgeven. Maar aangezien je WII het wel doet, denk ik dat de WEP-key de problemen veroorzaakt.

Bijdrager
    k-the-ripper
    ”viko”

Ik heb op de Airport een WEP-wachtwoord. Dit omdat ik mijn pc en met mijn WII ook online wil.

De WII werk ook prima met een WPA-2 wachtwoord dus daar hoef je het niet voor te laten
    tegenwoordig is WEP bijna gelijk aan geen wachtwoord instellen.

Bijdrager
    defores

Vermoedelijk is er een signaal storing.
    Staan er andere elektronische apparaten er tussen?

Zorg tevens dat je geen basisstations van telefoons en dergelijke apparaten in de buurt van je airport hebt staan.

Daarnaast zou je nog eens andere kanalen kunnen proberen.

sccs

Bijdrager
    eklein

Nou het meeste is al gezegd je kunt iStumbler gebruiken om te zien hoe het zit met de diverse kanalen bij jouw. Ideaal is als je een kanaal gebruikt waarbij de twee directe buur kanalen ongebruikt zijn. Heb verder geen ervaring met de MacBook maar mijn MacBook Pro early 2008 lijkt het beter te doen met lage kanaal nummers.

Bijdrager
    viko

Bedankt voor de reacties..

Ik heb WEP beveiliging verandert in WPA en WPA2.. Maar dat heeft helaas ook niet geholpen:(

Heb ook IStumbler gedownload. De signaalsterkte van mijn netwerk is in mijn studeerkamer tussen de 70% en 90% en in de woonkamer 50% tot 60%.

Ik gebruik kanaal 1. en mijn buren gebruiken allemaal kanaal 6, 11 en 9.

Nog andere suggesties?

Bijdrager
    Petje

terug naar de winkel.:wink:

Bijdrager
    viko

Heb me modem nu in de woonkamer gezet. Er is geen andere apparatuur in de buurt.
    Heb ook WEP verandert in WPA, Airport geresset en opnieuw geconfigureert en nu doet ie het weer!

Thx guys!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.