6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Fraser

MacBook zeer traag…

Heb een van de laatste witte macBooks, nu heb ik de laatste tijd nogal veel problemen met het wegvallen van het Netwerk.
    Stream mijn iTunes naar 2 Airport Express en een AppleTv, dit ging altijd zonder problemen.
    Nu heb ik ook last dat internet erg traag is, zelfs bekabeld!
    Heb Alice internet 20Mb adsl maar haal soms maar 600Kb/s!
    Alice al gebeld, moet goed zijn, zit op slechts 300 mtr. van het KPN punt, moet dus eigenlijk met gemak 16Mb/s halen!
    Kan het nu gewoon zijn dat de Airport kaart van mijn macBook defekt is of niet functioneert?
    En zo ja… hoe kom ik daar dan achter?

Alvast bedankt!

Fraser

Moderator
    unSOUND
    ”Fraser”

Heb Alice internet 20Mb adsl maar haal soms maar 600Kb/s!

Dat kan gewoon aan Alice liggen, het is een vaker gehoorde klacht over Alice…

”Fraser”

Kan het nu gewoon zijn dat de Airport kaart van mijn macBook defekt is of niet functioneert?

Dan zou je het niet moeten hebben via Ethernet, en daar heb je dezelfde traagheid, dus ligt de oorzaak al voor je Mac… Gezien je waslijst met klachten over Alice zou ik daar beginnen…

Bijdrager
    boriskiss

Ik heb dat ook gehad met mijn MB. Internet werkte traag, op welk netwerk ik ook zat. Mijn andere programma’s werkten overigens ook traag. Ik ben toen naar ICT van mijn school geweest en die hebben een nieuwe image er opgezet. Nu heb ik 10.5.6 en werkt ie heel snel met internet.

Bijdrager
    St. Mobbs

Nu kun je wel heel dicht bij een KPN punt wonen, maar als er mensen bij jouw in de buurt zijn die veel gebruik maken van internet, dan blijft er soms niet veel meer voor jouw over.

Denk aan torrents enz.

Moderator
    unSOUND
    ”S.

Nu kun je wel heel dicht bij een KPN punt wonen, maar als er mensen bij jouw in de buurt zijn die veel gebruik maken van internet, dan blijft er soms niet veel meer voor jouw over.

Dat geldt alleen voor internet via de kabel, niet voor ADSL.

Bijdrager
    Brainalyser

600 kb/s is niet echt traag te noemen, met sites bezoeken zou je geen probleem moeten hebben met zo’n snelheid. En die 20 mb/s zijn bits geen bytes, daar moet je ook rekening mee houden. Je zou op zijn hoogst ongeveer 2,5 mbyte/s kunnen halen wat jij nu haalt aan bytes is ongeveer 5 mbit/s, dus 1/4 van de topsnelheid van je provider. Kijk eens op hun site en doe de postcode check dan kun je als het goed is precies zien hoeveel er bij jou in de buurt gehaald kan worden aan snelheid.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.