4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    gb200

Macbook wordt zwart bij inloggen?

Hee,

Laatst heb ik mijn MacBook pro van mijn bed afgeschoven (ong 1 meter hoog). Hij viel op de zij. Toen ik het apparaat aanzette leek alles te werken. Hij speelde geluid af, het apple logo werd zichtbaar, het systeem startte zichzelf op en bracht mij naar het inlog scherm. Hier aangekomen vulde ik mijn wachtwoord in en opende hij het bureaublad, maar na 2 seconden werd het beeld zwart.

Een paar opvallende dingen:
    – Het moment dat het beeld zwart wordt gaat de toetsenbord verlichting aan.
    – Als het beeld zwart wordt ben ik wel echt ingelogd: er kan muziek afgespeeld worden die reageert op toetsenbord (harder/zachter, volgende nummer).
    – Sterker nog, als ik de laptop op een TV scherm aansluit met een hdmi kabel dan geeft de laptop opeens wel beeld, echter wel in een lagere resolutie zoals voorzover ik weet gebruikelijk is wanneer de lapotp op een TV wordt aangesloten.
    – Tot slot iets anders geks; als ik op het inlog scherm ben en ik klik niet mijn normale account maar mijn gast account aan, dan werkt hij zoals het zou moeten, dus dan geeft hij gewoon perfect beeld zonder op TV aangesloten te zijn…

Algemene info:
    2.8 GHz Intel Core i7
    16GB of Onboard 1600 MHz DDR3L RAM
    1TB PCIe-Based Flash Storage
    NVIDIA GeForce GT 750M Graphics (2GB)

Model is Mid 2014.

Iemand enig idee wat er aan te doen is?

Bijdrager
    gb200

UPDATE:

Safemode werkt wel volledig, verwijderen van StartupItems heeft geen effect…

Bijdrager
    gb200

Voor de geĂ¯nteresseerden,

het probleem is verholpen, blijkbaar ging er iets mis bij het switchen tussen de Intel en Nvidia kaart.

Door de computer op HDMI aan te sluiten en te navigeren naar systeemvoorkeuren –> energiestand
    –> bovenaan bij ‘automatische videokeuze’ het vinkje weg te halen is het gelukt.

joe!

Bijdrager
    Shmoo

https://support.apple.com/nl-nl/HT205750

Het is opgelost door de laatste update. Kijk een beetje lager in de changelog.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.