30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 31)
  • Q:

Bijdrager
    Frenco

macbook wit

Hallo allemaal,

Ik ben van plan om een witte macbook aan te schaffen!!!:)
    zijn er nog mensen die mij dit afraden? heb namelijk van alles gehoord:
    zoals, gekke ‘gele’ vlekken op de laptop en dat het ‘glossy’ scherm
    niet fijn zou werken is dit zo of moet ik hem gewoon kopen?

hoor graag jullie mening, alvast bedankt! Gr Frenco.

Bijdrager
    iDoc

Wacht nog maar een ruime week, misschien komt er een update met Macworld.

Bijdrager
    Paetor

Hé Frenco,

Het nadeel van het glossy scherm is vooral dat je je eigen kop erin ziet. Hoe nadelig dat is, hangt dus feitelijk van de kwaliteit van je kop af.

Oké nu serieus.

Ik denk dat het gebeuren met die vlekken wel meevalt en dat de macbook met core 2 duo een behoorlijk vlot machientje is voor z’n prijs. Dat scherm moet je gewoon zelf ‘in het wild’ gaan beoordelen, dat is de enige manier om je daar een mening over te vormen.

Bijdrager
    Macmaniak

Bewaar je geduld en schaf zeker geen MacBook aan op dit moment. Alleen het warmteprobleem is de grootste valkuil die na de aankoop je pret drukt.

Ik vind het een schande van Apple dat ze dergelijke apparaten ongestraft en voor die prijs op de markt brengen.

Mijn mening: (nog) geen enkele portable Intel/Mac aanschaffen

Bijdrager
    Begbie

Glanzende scherm levert bij normaal gebruik geen problemen op is mijn ervaring. Bij abnormaal gebruik (buiten in de zon etc.) bij moeilijke lichtomstandigheden zijn de problemen niet anders dan bij matte schermen naar mijn mening.

Bijdrager
    LEXY

Alle kinderziektes zijn momenteel uit de MacBook en het glanzende scherm is het mooiste scherm wat Apple ooit in zijn machines plaatste. Ik vind het een heerlijke machine. Alleen is het wachten op de Intel versies van Adobe’s Photoshop en Microsoft’s Office.
    Ik zou wel even kijken inderdaad of de MacWorld op 9 Januari nog wat nieuws brengt, alvorens tot aanschaf over te gaan.

Bijdrager
    MacJampudding

ik heb er eentje … en ik heb er in vrij ruwe omstandigheden mee gewerkt … heerlijk ding.
    misschien is het inderdaad niet zo onverstandig om nog een dag of 9 te wachten..
    maar het is een aanrader…

tegenwoordig met die intel toestanden komen de updates héél snel…

Bijdrager
    Macs
    ”Frenco”

Hallo allemaal,

Ik ben van plan om een witte macbook aan te schaffen!!!:)
    zijn er nog mensen die mij dit afraden? heb namelijk van alles gehoord:
    zoals, gekke ‘gele’ vlekken op de laptop en dat het ‘glossy’ scherm
    niet fijn zou werken is dit zo of moet ik hem gewoon kopen?

hoor graag jullie mening, alvast bedankt! Gr Frenco.

Ik kan het je zeker niet afraden! Natuurlijk wacht je best nog een weekje tot na MacWorld, maar zelfs al komt er geen update: zeker eentje kopen!

Bijdrager
    Sentitel

Het glossy scherm is alleen vervelend als je precies een raam achter je hebt (en je beeldscherm gedimt hebt) Verder vind ik het een heerlijk apparaat. En wat betreft warmte, daar heb ik weinig last van, alleen als je de videochip flink gebruikt gaat de fan aan. Maar ik heb daar geen problemen mee.

Bijdrager
    grindal

Heb de mijne van juni, na enkele maanden heb ik de bekende gele vlekken gekregen, maar ff langs de lokale dealer gegaan, en onder garantie hebben ze de topcase (lees volledig toetsenbord & kader rond het scherm) vervangen. Nu ongeveer al een maandje geleden en voorlopig geen problemen / verkleuring gemerkt… Voor de rest werkt hij perfect!

Bijdrager
    Thomash

ik kreeg blauwe vlekken op mijn macbook:P

naja buiten dat

zeer fijn ding:D

en glossy scherm is juist mooi…enja..ik zie niet zo vaak mijn eigen kop erin eerlijk gezegd:P

maar idd wacht ff 9 dagen:D

Bijdrager
    joeph

Ik vind de MacBook echt een aanrader!
    Echt een heerlijk ding is het! Super snel qua processor kracht, wat erg fijn werkt!
    Ook vind ik het scherm zeer mooi. Vind het heel fijn werken, lekker helder en scherp!
    Kortom, even wachten tot MacWorld en dan…
    kopuh, kopuh, kopuuhhh!! :wink:

Bijdrager
    Switch

Ik heb een eerste generatie macbook, maar ben zeer tevreden. Mijn topcase is vervangen omdat de eerste generatie verkleurde, maar ik moet na veelvuldig gebruik wel af en toe schoonmaken (waar de handen rusten en op sommige toetsen treedt vuiligheid op, maar dat kan gewoon met een vochtig doekje worden schoongemaakt), dat is het enige nadeel van een witte laptop. Echter het scherm is zeer helder, wat je overigens naar eigen wens in kunt stellen. Ik zou zeggen: waag de stap, je zult verkocht zijn :D

Bijdrager
    Maurits Lagerberg

LEXY

MIcrosoft intel versie?
    Ik werk met de normale office voor mac en werkt prima hoor geen probleem:wink:

Bijdrager
    macses

ik denk niet dat we een update zullen zien op MWSF, eerder iPod, iTV, Leopard nieuws en eventueel een nieuwe mac mini aangezien deze wel een update kan gebruiken

Bijdrager
    Mendoza
    ”Maurits

LEXY

MIcrosoft intel versie?
    Ik werk met de normale office voor mac en werkt prima hoor geen probleem:wink:

maar die draait onder rossetta. en dat scheelt vooral tijdens het opstarten nogal wat tijd . . .
    in het nadeel van de intell wel te verstaan.

Bijdrager
    LEXY

Precies, maar ook eenmaal opgestart wil het nog weleens sputteren. Je merkt gewoon dat er een laag tussen zit.

Bijdrager
    dyn
    ”Macmaniak”

Bewaar je geduld en schaf zeker geen MacBook aan op dit moment. Alleen het warmteprobleem is de grootste valkuil die na de aankoop je pret drukt.

Ik vind het een schande van Apple dat ze dergelijke apparaten ongestraft en voor die prijs op de markt brengen.

Mijn mening: (nog) geen enkele portable Intel/Mac aanschaffen

Inmiddels zijn die problemen al lang verholpen. Als je nog steeds vind dat je Macbook te warm wordt dan moet je maar bij Intel en de overige chipmakers gaan klagen. Die processoren zijn nou eenmaal niet zo koel als een pak melk uit de koelkast. Een temperatuur van 65 graden celsius is tegenwoordig volkomen normaal voor een processor. Macbooks worden dus niet warmer dan de rest van de markt. We zitten nou eenmaal aan het plafond van het kunnen van de processoren op dit moment met als gevolg de huidige warmte ontwikkeling (en de daarbij behorende energie onzuinigheid). De Core processoren van Intel zijn anders wel een flinke stap voorwaarts op dat gebied, ze zijn stukken koeler dan hun voorgangers en weten ook veel meer energie te besparen.

Als je een desktop machine koopt dan produceren die veel meer warmte dan een Macbook dat zou doen. Wil je dus geen machine die warm wordt dan heb je vette pech want die apparaten bestaan niet.

Bijdrager
    disruption

Regelrechte zever.

Koop de 2de generatie. Alle kinderfouten zijn eruit (tot nog toe toch).
    Je zal niet teleurgesteld zijn;)

Bijdrager
    bartbla

Ik heb de witte 2ghz core 2 duo en ben er zeer over te spreken.
    Het is m’n eerste mac en m’n volgende desktop word ook een mac…
    Het glossy scherm vind ik erg mooi en spiegelt wel eens, maar ik heb er eigenlijk nooit last van.
    De macbook word wel warm, maar volgens mij niet warmer dan een andere snelle laptop.
    Als je een beetje internet of een filmpje kijkt, gaat de fan eigenlijk nooit aan.
    Pas bij zware toepassingen word ie warmer en slaat de fan aan.

Bijdrager
    disruption

Hetzelfde hier.
    Ik heb ook de 2.0 ghz core2 duo 1 gig.

Ik heb ook de 1.82ghz intel dual core 1 gig macbook.

Beiden worden warm, ja, maar niet overdreven heet. (beide nooit over 63° zien gaan).
    De 2.0 is ietsje koeler, maar dat is miniem. Bijsturen kan altijd :
    http://81.169.182.62/~eidac/software/page5/page5.html
    Verkleuring op de palmrest, is bij beide modellen niet van belang bij mij. Geen last van… Ik wil gerust foto’s plaatsen van beide laps. Als je wit kiest, ga je uiteraard ook niet naar hartelust wegtokkelen, nadat je net de motor van je auto ontleedt heb bvb.

Fan slaagt ook aan bij zware toepassingen idd. (pshop+office+vlc+itunes bvb.)

J.

Bijdrager
    Franklin84

Ik ben er ook zéér tevreden over. Ik heb de mijne nu een aantal weken en ik kan niet meer zonder. Helaas heb ik wel een donkere vlek op de pols-streek. Maar daarmee ga ik morgen terug naar de winkel. Ik verwacht dat ze dat onder de garantie zullen repareren.

Het scherm is ook gewoon perfect. Ik heb geen “last” van het glossy scherm, in tegendeel. Het is gewoon een mooi helder schitterend scherm.

De mijne wordt gemiddeld 60 graden. Hij staat vrijwel constant op een bureau, dus ik heb er persoonlijk niet veel last van. Hij wordt wel warm aan de onderzijde, wat misschien minder zal zijn als er meer lucht aan de onderkant bij kan, bijvoorbeeld als je hem op je schoot hebt of mee naar buiten neemt.

Ik kan je wel aanraden om een wat grotere schijf te nemen. 80GB is vrij krapjes, en in het geval van het ‘standaard’ model met 60GB lijkt het me helemaal krap. Maar da’s ook voornamelijk afhankelijk van wat je ermee wil doen.

Ik hoop eerlijk gezegd niet dat ze met een update komen, want dan ben ik net te vroeg geweest :P

Bijdrager
    disruption

achja, update. Er zullen er we komen, maar uiteindelijk blijf je wachten, als dat een doorslaggevende reden zou zijn, om al dan niet te kopen..

Alsk m op mn schoot gebruik (zetel, bed), gebruik ik mn ilap.

Bijdrager
    addyboy

Een vriend van me wil graag een macbook kopen, alleen vind hij die glossy toplaag niks. Is er een mogelijkheid om een normale te nemen zoals dat kan bij de pro versie?

Bijdrager
    puntKoen
    ”addyboy”

Een vriend van me wil graag een macbook kopen, alleen vind hij die glossy toplaag niks. Is er een mogelijkheid om een normale te nemen zoals dat kan bij de pro versie?

Nee.

Bijdrager
    TodiWa
    ”addyboy”

Nee, die is er niet. Maar ik heb de indruk dat iedereen zo negatief doet over het ‘glanzende scherm,’ dit is echt niet nodig, hoor. Het scherm van de MacBook heeft een hoge helderheid, waardoor je totaal niets ziet weerspiegelen. Moest je misschien een lamp van 1000 Watt in je gezicht laten schijnen dat je dan wel een kleine reflectie krijgt.:P Zij het niet dat je dan verblind bent door de lamp en dus enkele seconden niets meer kan zien.

Eigenlijk kan je het glanzende scherm vergelijken met een gesprek op café. Daar spreek je tegen de andere, en de andere spreekt terug: m.a.w. je aandacht is gevestigd op de stem van de spreker en je hoort niets van wat de omstanders zeggen, je hoort hoogstens wat rumoer zonder het vaak te beseffen. Wel, dit is hetzelfde als bij het weerspiegelen van het scherm bij de MacBook: het mooie Mac OS X en al de pracht dat op het scherm getoverd wordt is je gesprekspartner in het café, de weerspiegeling is de rumoer waar je niets van verstaat.

Tot zover mijn filosofische analyse, ik hoop dat je de vergelijking snapt. :P

Bijdrager
    Frenco

nou, de iphone dus prachtig ding!!

verder dus geen veranderingen aan de macbook, dus kan ik me opmaken
    voor de aankoop dacht ik zo…..:D :D

of verwacht er iemand nog veranderingen/updates???

Frenco.

Bijdrager
    LEXY

Hij is nog maar twee maanden geleden geupdate, dus dat zit wel goed. Het enige wat natuurlijk altijd kan, is dat er een compleet nieuw model MacBook (Pro) met andere afmetingen gelanceerd wordt.

Product: MacBook
    Last Release: November 08, 2006
    Days Since Update: 63 (Average = 176)
    Recommendation: Buy – Product recently updated
    Special Notes: none.

Bijdrager
    Frenco

Ik wou iedereen nog even bedanken hier voor hun inbreng in mijn aankoop,
    heb afgelopen zaterdag de Macbook 2,0 Ghz (wit) gekocht!!! wat een fantastisch ding:D :D

Bijdrager
    RiFF

Gefeliciteerd!:D

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 31)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.