30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 35)
  • Q:
    Bijdrager
    suzanne12

Macbook wit of Windows laptop

Hoi mensen…
    Ik weet even niet wat ik moet doen…
    Ik wil graag een macbook. Nu heb ik de witte macbook uit eind 2008
    Gevonden op internet. Deze heeft 2 kleine scheurtjes en kost 300 euro.
    Of zal ik voor wen heel nieuwe laptop gaan van 370 euro waar nog 3 jaar garantie
    En dergelijke op zit?!

Thanks

Bijdrager
    ArthurM.

Neem sowieso de MacBook

Bijdrager
    MBPuser

Hoezo zowieso? Wat heb je aan een Macbook die helemaal naar de klote is, die scheurtjes zitten er niet voor niks in..

Bijdrager
    vogel

Alle waar naar zijn geld. Die MacBook is vier jaar oud, met schade en zonder garantie. Van de Windows laptop kun je je afvragen of ie de vier jaar haalt, maar de garantie is drie jaar. Geen idee wat daaronder valt. Wil je een redelijke Mac laptop, dan moet je toch echt verder kijken en doorsparen.

Bijdrager
    daanclasener

Sorry dat ik de pret een beetje moet verpesten, maar: de witte MacBook is al verouderd, en als je er problemen mee krijgt heb je een nog groter probleem..

Maar een Windows laptop voor 370 euro zal ook niet zoveel zijn kwa snelheid en prestaties enz.

Daan

Bijdrager
    Koning Frank

Mooi dat mensen hier advies gaan geven zonder dat we de specs van beide laptops weten.

Bijdrager
    PvdO

De witte macbook uit 2008 kennen we hier allemaal wel en hoe een Windows-laptop (netbook?) van 370 euro zich houdt lijkt me ook wel voor te stellen.
    Ik zou hoe dan ook doorsparen, of je nou een Mac of een Windows-laptop wil…

Bijdrager
    Koning Frank

Nee.

Bijdrager
    suzanne12

Ik moet er sowieso per direct een hebben voor school. Het is alleen maar om met word te werken en beetje internet. Zelf vind ik Windows verschrikkelijk daarom dacht ik aan een macbook wit. Daar ga ik dus spijt van krijgen?

Bijdrager
    suzanne12

Hij is niet helemaal naar de klote. Er zit een scheurtje in de behuizing en aan de onderkant. Voor de rest nieuwe batterij en 500 gb harde achijf

Bijdrager
    suzanne12

Hij is niet helemaal naar de klote. Er zit een scheurtje in de behuizing en aan de onderkant. Voor de rest nieuwe batterij en 500 gb harde achijf

Bijdrager
    den elias
    suzanne12 op 29 september 2012

Wat ga je dan doen als de macbook kapot is ?

Bijdrager
    suzanne12

Uhm dan kan ik weinig doen denk ik hè ! Maar het is alleen maar
    Voor wat word en internet en misscjien kan ik de scheurtjes nog laten repareren ?

Bijdrager
    vogel

Dat gaat je ook geld kosten. Echt, vraag jezelf af of je dat ding per se nu moet hebben, anders gooi je straks 300 euro zo door de gootsteen.

Bijdrager
    Brombeer

Die gescheurde MacBook is stuk. Die heeft een rotklap gehad en wat je ziet is de zichtbare schade aan de buitenkant. Nieuwe accu? Nieuwe harde schijf? Voor hetzelfde geld is de hardeschijfcontroller op het moederbord stuk en dan ben je helemaal in de aap gelogeerd.
    Daarom wordt die verkocht. Je koopt dus andermans problemen op. Niet doen. Ook niet voor driehonderd euro.

vogel op 29 september 2012

(…) Van de Windows laptop kun je je afvragen of ie de vier jaar haalt

Van een MacBookPro intussen ook… Het is geen G4 meer.

Ik zou controleren of de hardware van die drie-jaar-garantie-laptop geschikt is voor OSx86 en zo ja: maak er een Hackintosh van.
    Dan heb je zelfs een OSX naar keuze en geen veel te korte garantie voor een veel te duur apparaat.

Maar het is geen gemakkelijke weg, dat wel.

Bijdrager
    arnout

In ieder geval niet voor een MacBook gaan omdat het ‘hip and happening’ is, maar vraag je af waar je het ding voor gaat gebruiken en of je Mac OSX wel zo gebruikersvriendelijker vind dan Windows 7.
    Die kapotte Macbook wit aan Fikkie geven…

Bijdrager
    Baron Van Dedem

Gewoon geld sparen voor een nieuwe MacBook en ver weg blijven van alles wat windows heet.

Bijdrager
    wwgnr

Apple is atlijd beter! Ik werk op een macbook alu uit 2008 en die draait nog zonder problemen mountain lion (al vermoed ik dat de volgende grote release deze laptop niet meer ondersteund omdat ik bij mountain lion al op de ondergrens zat). Voelt nog net zo snel als dat ik hem kocht en geen gezeik mee gehad.

Bijdrager
    MBPuser
    No_Name op 29 september 2012

Mooi dat mensen hier advies gaan geven zonder dat we de specs van beide laptops weten.

Ik weet dat het lastig voor je is dingen te begrijpen maar specs zijn niet aan de orde op dit moment. Mocht het zover zijn en we hebben je mening nodig dan rammelen we wel met een strontemmer oké?

Ontopic: voor €50 meer koop je al iets veel beters..

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    MBPuser op 29 september 2012

een Macbook die helemaal naar de klote is, die scheurtjes zitten er niet voor niks in..

Dat hangt ervanaf waar ze zitten. Als dat langs de voorrand is, zeg maar waar je handen erop rusten als je typt, dan is dit een MacBook van het model waarbij het dichtgeklapte scherm rust op het dunnere stukje van de plaat waarin het toetsenbord zit, waar die plaat de onderkant van de kast overlapt — een bekende zwakke plek van die uitvoering. Dit maakt niks uit voor hoe goed de computer zelf nog is, en kan voorkomen ongeacht hoe voorzichtig er met de computer omgegaan is.

Bijdrager
    suzanne12

ik heb een niuwe macbook air gekocht voor 400 euro meer:)

Bijdrager
    verwijderd-profiel

:thumbsup: Gefeliciteerd!:)

Bijdrager
    ArthurM.

Heb je die nieuw of 2e hands gekocht

Bijdrager
    suzanne12

een hele nieuwe:) kan alleen geen muziek dowloaden:(

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Waarvandaan niet?

Bijdrager
    suzanne12

ik had eerst frostwire maar dit doethet niet op de macbook air… maar wil wel nieuwe muziek op mijn laptop krijgen maar weet dus even niet hoe, enig idee?

Bijdrager
    Sweebee

weet niet of ik dit hier mag melden maar ik gebruik wel eens http://www.prostopleer.com

Bijdrager
    ArthurM.

Waar heb je de MacBook Air gekocht? ik zoek er ook een

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Ik weet het niet zeker hoor, maar volgens mij verkoopt Apple ook MacBooks Air. En nog wel wat winkels…

Bijdrager
    ArthurM.

ja klopt. Maar Suzanne heeft een MacBook Air voor 700,- gekocht..

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 35)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.