9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    jojamami

Macbook wit 2008 start niet op

Ik opende mijn Macbook gister, bij openen werkte deze prima.
    Echter na ongeveer een minuut viel de laptop uit, de accu was leeg.

Ik heb de Macbook aan de adapter gehangen, hij begon met opstarten, maar maakte het niet af.
    De Macbook viel uit. Daarna meerdere malen geprobeerd op te starten…

Als ik de Macbook aanzet, gaat alleen het witte ledje aan de voorzijde branden.
    Geen geluid, geen beeld, geen “gong”, geen cd/dvd speler, geen harde schijf en gen ventilator.
    Kortom niets doet het.

Het ledje brandt ongeveer 10 seconden en valt dan weer uit, dit blijt zich herhalen.
    Ik heb al een SMC reset gedaan, na dit te hebben gedaan start de Macbook nog steeds niet op… Maar… Nu begint de ventilator heftig te blazen.
    Als ik de SMC reset herhaal en daarna opstart gat weer uitsluitend het ledje branden.

Ik heb het geheugen al een keer gewisseld en 1 voor 1 getest in allebei de sloten gedaan.
    Ik ben ten einde raad.
    Ik zit in het buitenland en kan nu helemaal niets…Kan iemand me helpen?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    iMad

Zonder accu aan het stroom kan je dan een PRAM reset doen?

Bijdrager
    jojamami

Bedankt voor je reactie.

Nee dat werkt helaas ook niet, de Macbook laat ook helemaal niets zien op het scherm.
    PRAM reset had ik geproberd, maar volgens mij werkt dit alleen als de Macbook in ieder geval een grij scherm laat zien?

Bijdrager
    Apple Focus

Ik denk zelf dat er iets mis is
    Met het apparaat (misschien heb je hem laten vallen?)

Ik zou het voor de rest aan een pro over laten die Zullen wel zeggen als je mc nog te redden is (ik hoop dat je niet al te lang in het buitenland moet zitten;)

Bijdrager
    jojamami

Ik ben ook bang dat het een hardware probleem is.. Logic board?
    Ik heb ‘m niet laten vallen, het is hier wel erg vochtig, wellicht dat ie daardoor is bezweken.

Ik zit de komende maand in Costa Rica, dus ik zit hier nog hier nog wel even…

Bijdrager
    eubank

Zou ook best wel eens je voeding kunnen zijn als ik je verhaal zo lees.

Bijdrager
    jojamami

Hmm de voeding dat zou gunstiger zijn dan een Logic Board!
    Dan kan ik net zo goed een nieuwe kopen:)

Bijdrager
    Precisieman

Beste Jojamami,

Hopelijk is het de voeding of de accu, maar ik vrees eerlijk gezegd dat het hier toch om min of meer ernstige schade aan het moederbord gaat. De combinatie leeftijd (ruwweg 4 jaar), loodvrij soldeer en vocht leidt vroeger of later onvermijdelijk tot uitval, niet alleen van Macs maar van alle moderne elektronische apparatuur.
    Kennelijk is dit de prijs die we moeten betalen voor een beter milieu, maar ik heb zo m’n twijfels. Overigens is niet alleen consumentenelektronica het slachtoffer; lees dit artikel er maar eens op na.

Met vriendelijke groeten,
    Robbert

Bijdrager
    jojamami

Bedankt voor je reactie Robbert!

Ik heb ook nog meer (had ik al uitgebreid gedaan) gezocht online en ben toch wel tot de conclusie gekomen dat het waarschijnlijk het moederboard is..

Dé test om te kijken of dat het geval is zou zijn: Als je caps-lock lampje niet meer werkt is je Logic board defect.:( Dat wordt een nieuwe ben ik bang…

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.