10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    ezzviah

Macbook Wifi (Airport) Defect: hoe een USB Wifi adaptor te configureren?

Onlangs is mijn Macbook Pro (15″, late 2008) gevallen. Diagnose (door Apple reseller) geeft aan dat de complete display vervangen moet worden aangezien de bluetooth, webcam en wifi niet meer werken. Zonder bluetooth en webcam kan ik nog prima werken maar zonder wifi is de Macbook eigenlijk niet te gebruiken.

Nu heb ik een Sitecom USB wifi adaptor gekocht. Volgens de verpakking zou deze compatible moeten zijn met Mac OSX 10.5 en hoger.

Wat moet ik nu configureren zodat de nieuwe Wifi adaptor gebruikt wordt om een verbinding te maken met het netwerk?

Tnx alvast!

Bijdrager
    hokkie

Al gekeken op de site van Sitecom en een driver o.i.d. gedownload?

Bijdrager
    ezzviah

Ja, ik heb inderdaad al gekeken maar site van sitecom heeft alleen Windows drivers.

Bijdrager
    hokkie

Kun je achterhalen welke wireless chip hij heeft? Waarschijnlijk realtek (staat wel op de verpakking) Welk type is het?

Bijdrager
    ezzviah

OSX Sysinformation geeft aanL RTL8191S WLAN Adapter

Verder staat Realtek idd vermeld..

Is dit de wireless chip?

Bijdrager
    hokkie

Als je in Google de zoekactie invoert, krijg je;

Deze

of

Deze

Wellicht zijn er nog meer sites

Bijdrager
    ezzviah

Bedankt voor de tips!

Ik heb Realtek drivers gevonden voor OSX Lion, deze geïnstalleerd en met een beetje extra gefrunnik de boel aan de praat gekregen.

Dit bericht typ ik dus op mijn Macbook die weer voorzien is van Wifi:)

Bijdrager
    Tim95

Succes ermee, echt hopeloos de verbinding is erg traag op lion, crached zodra je een usb apparaat in of uit je Mac haalt.

Ik heb de drivers destijds hier gedownload.

Ik raad je aan om hem terug naar de winkel te brengen want hier is het een brok ellende.

Bijdrager
    Volkie

Sitecom en Apple, is wel een beetje een Wibra portemonnee in een Louis Vuitton handtas.

Moderator
    unSOUND

Tja, soms is het geld op na die Louis Vuitton handtas… :sarcastic:

En echt alternatieven zijn er ook niet veel. Bijna alle USB antenne’s hebben onder de motorkap dezelfde chipset.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.